Hlavní obsah

Subaru poutá na nové BRZ, průkaznější fotografie mezitím putuje internetem

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka se poprvé oficiálně podělila o informace týkající se druhé generace sportovního kupé BRZ. Modla pro fanoušky starosvětských lehkonohých sporťáků dorazí letos na podzim, opět ve spolupráci s Toyotou.

Foto: Subaru USA

Subaru BRZ druhé generace

Článek

Subaru ukončilo výrobu první generace BRZ letos v červenci. O nástupci toho prosakovalo hodně, ovšem pondělní příspěvek zastoupení ve Spojených státech oficiálně potvrdil, že premiéra druhé generace se chystá na letošní podzim.

Informaci následuje i první fotografie novinky. Zachycuje maskovaný prototyp, respektive jen jeho kolo. Vidíme rozšířený přední blatník s výrazným aerodynamickým prvkem. Samotná litá kola jsou podobná těm na Toyotě Yaris GR.

Právě s Toyotou novinka opět vzniká v rámci společného japonského projektu. O nástupci GT86 se však zatím Toyota nezmiňuje.

Na sociálních sítích se ve stejnou chvíli začala objevovat mnohem průkaznější fotografie nového BRZ. Taková, která již není oficiálně distribuována. Kupé se podařilo zachytit v rámci předpremiéry v Kalifornii, která byla uskutečněna pro vybrané hosty.

Za kamufláží lze poznat klasickou siluetu, která připomíná předchůdce. Například záď je však výrazněji tvarovaná, svítilny jsou vytaženy do šířky.

Test Subaru BRZ: Sbohem, budeš nám chybět

AutoMoto

U novinek se opět se však počítá s klasickou koncepcí s pohonem zadních kol a manuální převodovkou. Spekulovalo se, zda nová „Toyobaru” dostanou přeplňované motory, ale nejnovější informace naznačují, že se duo bude držet atmosférického plnění, a to díky plochému 2,4litrovému čtyřválci od Subaru s kódovým označením FA24.

Má výkon 162 kilowattů, 217 koní a točivým moment 240 Nm. To je o něco více než jednotka z první generace o objemu 2,0 litru s výkonem 152 kW, 205 koní, a točivým momentem 211 Nm. Právě tato jednotka však vzbuzuje otázky, zda-li se nová generace může dostat do Evropy s jejími přísnými emisními limity a flotilovými pokutami.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám