Článek
Testování vozu Škoda Fabia Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a vyvinuty a otestovány tři prototypy.
Za volantem vozu se vystřídali český jezdec Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a Carlos Sainz.
:. Fabia Super 2000 se v roli předjezdce přestaví na Barum Rallye Zlín. Foto: Škoda Auto
„Pro nás je nesmírně cennou zkušeností možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měli posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následného nasazení do soutěží a to jak na národní, tak i mezinárodní úrovni, říká Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motosport.
Doufejme, že mladoboleslavští budou mít v motorsportu více úspěchů než v minulých létech s Fabií WRC, kdy se jim mírně řečeno nedařilo.
| Základní technické parametry Škody Fabia Super 2000 |
|---|
| Délka: 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm |
| Hmotnost: 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina) |
| Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol |
| Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční |
| Spojka: AP Racing – 184 mm |
| Tlumiče: Reiger Racing systém |
| Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu |
| Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina) |
| Elektronika: Magneti Marelli |