Hlavní obsah
Škoda Octavia G-TEC (2014). Karoserie je zcela totožná s benzínovými nebo naftovými verzemi. Foto: Škoda Auto

Škoda zveřejnila podrobnosti k Octavii CNG, techniku sdílí s plynovým golfem

Škoda bude mít v nabídce druhý model s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Po nepříliš prodávaném citigo se od května do autosalonů dostane nejprodávanější model Škody, tj. octavia. Verze na CNG se pod názvem G-Tec bude nabízet jak pro kombi, tak pro liftback.

Škoda Octavia G-TEC (2014). Karoserie je zcela totožná s benzínovými nebo naftovými verzemi. Foto: Škoda Auto
Škoda zveřejnila podrobnosti k Octavii CNG, techniku sdílí s plynovým golfem

Dle očekávání plynová octavia sdílí techniku s podobně koncipovaným golfem. Na rozdíl od něj se ale bude nabízet ve dvou karosářských verzích, německého sourozence v CNG verzi koupíte jen jako kombi. Nová Octavia G-Tec je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k).

Motor umí využít jak zemní plyn (CNG je zkratka pro Compressed Natural Gas), tak klasický benzin. Standardem verze G-Tec je nepříliš oblíbený systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Motor 1,4 TSI v tomto provedení splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září letošního roku.

Plynová octavia dojede čistě na CNG 410 km na jedno natankování, z nádrže se každých 100 km odčerpá 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km, takže prostým součtem dojdeme k celkovému dojezdu 1330 km.

Množství aut na CNG výrazně roste

Po celém světě jezdí nyní 20 miliónů vozidel na CNG, ještě v roce 2009 to byla polovina. Potenciál je tedy do budoucna, při zachování současných cen za stlačený zemní plyn, obrovský.

Ostatně, věří si i mladoboleslavská automobilka. „Očekáváme, že model Octavia s pohonem na CNG bude extrémně úspěšný zejména u velkých fleetových zákazníků, státní správy a drobných podnikatelů,” uvedl pro Novinky.cz Vítězslav Pelc z tiskového oddělení Škody.

Ceník nové Octavie G-Tec automobilka zveřejní v průběhu ženevského autosalonu. Zde bude tento model vystaven, ovšem až od druhého novinářského dne. Podle našich informací by CNG verze octavie měla mít standardně víceprvkovou zadní nápravu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků