Článek
Před otevřením pro veřejnost se dodělávají už jenom drobné práce, vnitřek je kompletně hotový. Škodovácké muzeum bylo v centru města, v prostorech, kde se před sto lety začala rodit jízdní kola a později motocykly a automobily, otevřeno v roce 1995. Už předtím měli v Mladé Boleslavi automobilové muzeum, nynější prostory jsou ale o dost větší. I když současných 1800 metrů čtverečních je dost, nejrůznějším pokladům z depozitáře by určitě udělala radost dvoj- či trojnásobná velikost.
K vidění je například model Popular Sport Monte Carlo z roku 1937, Superb 4000 ze čtyřicátých let nebo L Voiturette z roku 1906. Výstavu doplňují i mladší automobily, například „embéčko“, krásné 110R Coupé, Felicia nebo Škoda 125 L či Rapid (1988, ale je zde i rapid z roku 1937).
Zajímavostí jsou i desítky exponátů, od nejrůznějších dílů po pracovní stůl zakladatele automobilky. Velmi pěkná je expozice, která ukazuje restaurování nejstarších vozů. Návštěvníkům se naskýtá pohled na automobily před rekonstrukcí, k vidění jsou i desítky součástek. Asi jediné, co stojí za kritickou poznámku, je tzv. „autoregál“. Ten ukazuje dvacítku aut, problém ale je, že na ně není vidět, protože jsou vyrovnaná až do stropu. V budoucnu by se to mělo změnit a k exponátům by měl být lepší přístup.
Muzeum má otevřeno každý den od devíti do sedmnácti hodin, vstupné pro jednu osobu činí 70 korun. V nabídce je i rodinné vstupné a dokonce i celoroční permanentka. Součástí muzea je i restaurace, konferenční místnost a prodejna suvenýrů.