Hlavní obsah

Škoda odhalila faceliftovanou Octavii ve verzích RS a Scout

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po modernizaci vozu Octavia se faceliftu dočkaly i sportovněji laděná verze RS a Octavia Scout. Oba modely nabídnou zákazníkům kromě malých designových změn také některé technologické novinky, mezi něž patří senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světlometů.

Článek

Omlazená Octavia RS má nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a výraznějšími světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s natáčením. Inovovaný nárazník s širším nasávacím otvorem nabídne další dvě novinky; kromě mlhových světlometů s Corner funkcí jsou pro modely Octavia RS k dispozici i LED světla pro denní svícení.

Jiný  tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a 18“ kola Neptune. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u benzinové resp. 15 kg u naftové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu nabídnou o trochu živější projev než u verze před faceliftem.

Na první pohled si změn ani nevšimnete.

FOTO: Škoda Auto

Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Benzinový motor 2,0 TSI/147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a agregát 2,0 TDI CR/125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny výhradně se šestistupňovými manuálními nebo dvouspojkovými DSG převodovkami.

Scout se změnil minimálně

Omlazená silueta Octavie Scout dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Dále se mnoho nezměnilo: přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí a nová metalická barva Rosso Brunello.

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)

FOTO: Škoda Auto, Bez zdroje

Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex, která dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. O pohon se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: benzinový 1,8 TSI/118 kW (EU 5) a naftový 2,0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4).

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)

FOTO: Škoda Auto

Reklama

Související témata:

Související články

Škoda uvažuje o sportovní Fabii RS

O nástupci naftové Fabie RS se spekuluje od té doby, co se začala prodávat druhá generace tohoto malého hatchbacku. Nyní Škoda v Źenevě ukázala studii Fabia...

Výběr článků

Načítám