Hlavní obsah

Škoda Octavia RS a Scout na nových fotografiích

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejdražší provedení Škody Octavia jsou světu známá už nějaký ten pátek, ovšem těsně před novinářskou premiérou zveřejnila automobilka nové fotografie obou vozů.

Foto: Škoda

Škoda Octavia RS Combi

Článek

Vrcholné provedení mladoboleslavského bestselleru Octavia, označené RS, už nějakou dobu není zahaleno tajemstvím. Automobilka však nyní, těsně před tím, než si na něj budou moci poprvé sáhnout novináři, vůz ukázala na nových fotografiích.

Nová Škoda Octavia RS do detailu: Pro řidiče je tu hlavně zážehová verze

AutoMoto

O voze už víme vše podstatné, takže jen v kostce: zážehová verze, která bude pro nadšené řidiče nejlákavější, nabídne 245 koní, tedy stejně jako nejvýkonnější varianta RS 245 u třetí generace octavie. K mání bude s dvouspojkovou i klasickou manuální převodovkou a také s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem VAQ, který dokáže aktivně přenést víc točivého momentu na vnější přední kolo.

Foto: Škoda

Škoda Octavia RS

Zájemci o pohon 4x4 se budou muset spokojit s dieselovou variantou, která nabízí rovných 200 koní. A nově je tu i třetí varianta, a to plug-in hybrid označený RS iV. S tím jsme již měli tu čest i osobně.

První jízda se Škodou Octavia RS iV a G-Tec: Ekologie dvakrát jinak

Testy

„Chalupářský” Scout se také představil na více fotografiích, které zdůrazňují zejména jeho terénní schopnosti. Zatímco verze RS je kromě hybridu o 15 mm snížená pro lepší aerodynamiku i jízdní vlastnosti, Scout má podvozek o 15 mm výše, aby lépe zvládl nástrahy nezpevněných cest.

Foto: Škoda

Škoda Octavia Scout

Scout je nabízen výhradně jako kombi. Má také pohon všech kol a jízdní režim Offroad, který přizpůsobí chování převodovky i systému 4x4 a také aktivuje asistenta pro sjíždění prudkých kopců. Zespodu má Scout ochranné plasty, nárazníky ovšem jízdě v terénu přizpůsobeny příliš nejsou.

Již delší dobu jsou známy i ceny těchto derivátů. Verze RS startuje na 889 900 korunách s benzínovým motorem a manuální převodovkou. Turbodiesel přijde na 899 900 Kč, má ale sedmistupňovou dvouspojku. Kombík je v obou případech o 40 tisíc dražší.

Pohled do zákulisí v Mladé Boleslavi: Takto Škoda vyrobí 1 150 octavií denně

AutoMoto

V případě Scoutu v konfigurátoru na webu automobilky najdete zatím jen nejsilnější dvoulitrové TDI o 200 koních - stejný motor jako u verze RS TDI. Ten přijde na nejméně 926 900 korun. Do nabídky přibude ještě přinejmenším 190k benzín a 150k diesel a oba budou pravděpodobně o něco levnější.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám