Hlavní obsah

Ruský Kamaz chce vyrábět elektromobily. Ukazuje koncept malého vozu

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ruská automobilka Kamaz, která se specializuje na nákladní vozy, se chystá vyrábět automobily s elektrickým pohonem. Jako první představuje malý městský model Kama-1, který údajně urazí na jedno nabití i 250 kilometrů. Rusové chtějí představením vlastního elektrického auta konkurovat rostoucí nabídce z Evropy, a především z Číny.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Kamaz, to jsou pro většinu lidí, kteří automobilku znají, většinou jen velmi odolné a spolehlivé pracovní stroje nebo nákladní automobily. Společnost ovšem chystá jistou diverzitu a ve spolupráci s univerzitou v Petrohradě vytvořila svůj premiérový elektromobil Kama-1.

Už i Rusové mají samořídící náklaďák. Nepoznáte na něm, kde má příď

AutoMoto

Rusové hovoří o tom, že se jejich první vozidlo na baterku bude moci vyrábět sériově, prozatím je ovšem vozidlo, které představili, jen předprodukční model.

Vozidlo je vyvíjeno už od roku 2018. Inženýři vozidlo osadili elektromotorem o výkonu 109 koní, který pohání zadní kola, a na jedno nabití ujede 250 kilometrů. V rychlonabíječce se akumulátory nabijí za 20 minut, běžným proudem za šest hodin.

Kama-1 je maličkým autem, které má tři dveře a měří přibližně o 19 centimetrů méně než Škoda Citigoe iV, dovnitř se pak naskládají čtyři pasažéři. Ve výbavě má auto LED světlomety, klimatizaci, devítipalcový displej infotainmentu či head-up displej.

Jak daleko dojede převodovka bez olejové náplně? Rus to zkusil

AutoMoto

Sériová podoba vozu zatím není jasná. Hodně bude záležet na investorech, kteří by věřili ve výnosnost produkce. Otázkou zůstává, jestli Kama-1 dokáže konkurovat předním firmám z Evropy a Číny, které do vývoje investovaly desítky miliard korun.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám