Hlavní obsah

Rolls-Royce ukazuje svůj první elektromobil při testování na sněhu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britská luxusní automobilka se podělila o snímky z testování elektrického kupé Spectre. Prototyp má za sebou sérii testů za severním polárním kruhem.

Rolls-Royce ukazuje svůj první elektromobil při testování na sněhuVideo: Rolls-Royce

 
Článek

První sériově vyráběný elektromobil od Rolls-Royce je za rohem, automobilka ukončila testování u švédského Arjeplogu, kde má své zázemí skupina BMW.

Nově vyvíjený Rolls-Royce začíná svou životní dráhu vždy v zimě. „Začíná se prověřením izolace hlučnosti, vibrací a rázů až po kvalitu pryžového těsnění dveří, směsi pouzder, spojovacího materiálu, a dokonce i vlastnosti pojiv,” zní v prohlášení automobilky z Goodwoodu.

Rolls-Royce začíná testovat svůj první produkční elektromobil

AutoMoto

Stejně tak se zkouší účinnost systémů vytápění, ventilace, klimatizace či chladicí soustavy. V neposlední řadě se ladí nastavení pohonu, řízení a odpružení. Což se zdá v případě elektromobilu být docela jinou disciplínou.

Spectre dorazí na nové elektrické platformě. Automobilka tvrdí, že propojený systém zajišťuje 141 200 interakcí mezi odesílatelem a příjemcem a obsahuje více než 1000 funkcí s více než 25 000 dílčími úlohami. Pro srovnání: vlajková limuzína Phantom zvládne 51 000 interakcí mezi odesílatelem a příjemcem a disponuje 456 funkcemi s 647 dílčími úlohami.

Wraith a Dawn končí bez přímých nástupců, Rolls-Royce se soustředí na elektrické kupé

AutoMoto

„Zdokonalení plně elektrického pohonného ústrojí, které je základem modelu Spectre, vytváří zcela novou definici technického vývoje. Přechod od spalovacích motorů nám umožňuje výrazně zvýšit výpočetní výkon jednotlivých komponent a vytvořit systém Decentralizované inteligence,” říká ředitel vývoje Mihiar Ayoubi s tím, že tuto éru, kdy inženýři využívají víceúčelovou, vícekanálovou a vysoce propojenou architekturu elektronického a elektrického pohonného ústrojí, označují jako Rolls-Royce 3.0.

„Naším úkolem je naučit každou součást a celý systém myslet, chovat se a komunikovat tak, aby výsledkem byl typický Rolls-Royce,“ dodává Ayoubi.

111letá soška na vozech Rolls-Royce má nový tvar, kvůli elektromobilitě

AutoMoto

Technické podrobnosti Rolls-Royce zatím tají, stejně jako další informace. Pod maskováním lze vidět velké dvoudveřové kupé s typickou proporcí. Kvůli prodloužení dojezdu má být novinka pečlivě aerodynamicky optimalizována. I díky maličkostem, jako trochu více „přikrčené” sošce na přídi, dosahuje součinitel odporu vzduchu (cx) jen 0,26.

Prototypy ještě najedou kolem dvou milionu testovacích kilometrů, v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2023 se první vozy dostanou k zákazníkům.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Rolls-Royce Phantom: Opravdový vrchol

Svět se rychle mění a automobily s ním. Jako kdyby ale to všechno šlo kolem vlajkového modelu značky Rolls-Royce jen tak po špičkách. Phantom je pořád stejně...

Výběr článků

Načítám