Hlavní obsah
Dosud musel za volantem sedět člověk, teď už to není třeba. Foto: Mercedes-Benz

Rivalita stranou, německé automobilové giganty se spojí kvůli samočinným vozům

Autonomní, tedy samořiditelné vozy jsou budoucností dopravy. Postupně se prosazují na silnice už nyní, i když v trochu jednodušších formách. Vývoj je však pro automobilky ohromná zátěž. A tak se dohromady dají tři automobilové giganty.

Dosud musel za volantem sedět člověk, teď už to není třeba. Foto: Mercedes-Benz
Rivalita stranou, německé automobilové giganty se spojí kvůli samočinným vozům

Na začátku července se objevila zpráva, že automobilky BMW a Mercedes se dají dohromady, aby vyvinuly nové systémy samočinného řízení. Nepůjde o žádné rozšířené „pravomoci“ současných technologií, ale vývoj skutečných zařízení, které umožní puštění volantu a věnování se jiným činnostem i během řízení.

BMW tehdy ve své zprávě oznámilo, že nejde o exkluzivní spolupráci a že jsou zvány i další automobilky, pokud budou mít zájem. Podle německého týdeníku Wirtschaftswoche se na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem chystá zpráva, že do skupiny se přidává i Audi jako zástupce koncernu Volkswagen. Ostatně Audi vždy bylo technologickým lídrem celé skupiny, který něco vytvořil, začal používat a pak to přebraly další značky.

Velké výdaje žádají velké spolupráce

Volkswagen jako takový už nyní navíc spolupracuje na tomtéž s koncernem Ford. Navíc se ale ukazuje, že autonomní vozidla mohou být tím, co převálcuje současné giganty. Vždyť na poli autopilotáže pracují třeba internetový gigant Alphabet Waymo, Tesla, Uber apod. A ti už dnes své partnery mají. Waymo spolupracuje s GM, Uber hned s několika společnostmi, jako je Volvo.

A tak se značky musí spojovat, aby stačily zběsilému tempu. Audi, BMW a Mercedes už nyní třeba spolupracují v rámci mapování společností Nokia, protože precizní mapy jsou základem autonomního řízení.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků