Hlavní obsah

První jízda se Škodou Superb po faceliftu aneb Zkusili jsme novou ochranu chodců

Flotilu modernizovaného modelu Škoda Superb představila při zkušebních jízdách mladoboleslavská automobilka. K mání byly verze Scout, Sportline, Combi nebo luxusní Laurin&Klement. Modelová řada dostala nové prvky 3,5 roku po uvedení třetí generace na trh.

První jízda se Škodou Superb po faceliftu aneb Zkusili jsme novou ochranu chodců

Škoda vůz doplnila novými technologiemi a exkluzivnějším interiérem. Superb automobilka prezentuje jako jeden z nejbezpečnějších a nejpohodlnějších vozů ve své třídě. Hned po usednutí za volant jí nejspíš dá mnohý řidič za pravdu.

Paleta verzí je pestřejší než kdy jindy, součástí je opět i Sportline.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Inovovaný Superb ve dvou karosářských variantách.

Foto: Škoda Auto 5x

Staromilci, kteří upřednostní klasický tvar vozu před zvýšenou karosérií sportovně užitkových vozů (SUV), ocení pohodlí, velkorysý prostor a velmi jistou jízdu s vyladěným podvozkem.

Nové prvky

Design se oproti předchozí verzi tolik nezměnil. Přibyla trocha chromu, zeštíhlily světlomety. Právě ty jsou novým prvkem. Auto je nově vybavené full LED matrixovými světlomety a disponuje rozšířenou nabídkou asistenčních systémů. Světelný kužel full LED matrixových světlometů se skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů.

Škoda Superb Matrixová technologie

Video: Škoda Auto

To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i chodce nebo cyklisty a objekty s reflexními prvky.

Chodec testoval nový systém

Novinku v podobě prediktivní ochrany chodců se podařilo vyzkoušet i v praxi. „Auto musí jet rychlostí nejméně 4 km/h. Chodce, který ze strany vstoupí do vozovky, rozpozná systém na vzdálenost 20 metrů,“ řekl Právu technik Škoda Auto Oto Suchomel. Ve chvíli, kdy se člověk objevil v jízdní dráze auta, objevilo se nejprve upozornění na displeji.

Nereagovat před živým chodcem chce odvahu, ale Superb to zvládl.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Očekává se, že řidič nejpozději v tuto chvíli zareaguje. Nestalo se, takže auto přebralo roli řidiče. Začalo prudce brzdit a zastavilo před chodcem. Kromě tohoto asistenta funguje ten, který zabrání střetu v koloně, pomocníkem je hlídač mrtvého úhlu. Ale to už jsou déle používané systémy. Světelná signalizace je obdobně jako u modelu Scala zabudovaná v plastovém těle vnějších zpětných zrcátek, nikoli přímo v zrcadle, jak je to běžné u jiných modelů.

Verze Laurin Klement zůstává vrcholem nabídky.

Foto: Škoda Auto

Varianta Scout je pro dobrodruhy a u Superbu vůbec poprvé, stejně jako osttaní verze má nově nápis místo loga na zádi a svítilny spojené chromovanou lištou.

Foto: Škoda Auto

Na jízdách se testovaly také vozy Superb Scout, tento derivát se u největšího modelu Škody objevil poprvé. Nabízen je výhradně ve verzi combi. Vůz má robustnější vzezření díky chromovým krytům prahů i 18 palcovým kolům. Standardně se dodává v paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí.

Scout se chová vyrovnaně i v zatáčkách.

Foto: Škoda Auto

Světlá výška tohoto modelu je oproti běžným verzím o 15 milimetrů vyšší. Na přání je k dispozici i adaptivní podvozek. V interiéru nabízí například exkluzivní potahy a dřevěný dekor. Superb Scout se bude nabízet výhradně s nejvýkonnějším naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW a nejvýkonnějším benzinovým motorem modelové řady jímž je 2,0 TSI o výkonu 200 kW.

Cena od 690 tisíc

Cena faceliftovaných vozů Superb začíná na částce 689.900 korun, což je cena za výbavový stupeň Ambition. Nejméně vybavený stupeň Active už v nové řadě není, nebyl o něj moc zájem. Superb ve výbavovém stupni Style se základním motorem 1,5 TSI 110 kW zlevnil oproti dřívější verzi na 739 tisíc korun.

Scoutu nechybí v interiéru dřevěné obložení, v rámci faceliftu je nový i digitální přístrojový štít nebo některé panely přístrojové desky.

Foto: Škoda Auto

Nejluxusnější verze Superbu nazývaná Laurin&Klement vyjde nejméně na 884 900 korun. Scout s motorem 2,0 TDI s pohonem všech čtyř kol, automatickou převodovkou a výkonem motoru 140 kW začíná na částce 1,02 milionu korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků