Hlavní obsah

Prodeje elektromobilů v Česku rychle rostou, hybridy jsou také na vzestupu

Novinky, ČTK, Marek Bednář

Počet prodaných elektromobilů na českém trhu stoupl od ledna do konce října v meziročním srovnání na trojnásobných 1888 vozů. U hybridů vidíme také nárůst, a to o 43 procent. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců aut (SDA).

Foto: Jiří Landa

Nabíjení elektromobilu (Ilustrační foto Hyundai Ioniq)

Článek

Ryze elektrická i hybridní auta dle dat SDA jdou na odbyt výrazně lépe než loni, přestože celkový prodej osobních aut za sledovaných deset měsíců klesl o 22 procent na 165 154. Oněch 1888 elektromobilů z tohoto čísla tvoří 1,14 procenta.

Počet prodaných hybridů se zvýšil o 43 % na 9474 aut, tedy 5,74 % z celkového počtu. Množství tzv. plug-in hybridů, tedy aut, která mají spalovací motor a mohou svou baterii nabíjet i ze zásuvky, narostlo zejména díky vstupu Škody do segmentu z 324 na 1337 vozů (0,81 % z celkově prodaných aut).

Jde dohromady plug-in hybrid a přívěs? Test BMW X3 xDrive30e v zápřahu

AutoMoto

Nejprodávanější značkou elektromobilů byla Škoda se 732 vozy Citigoe iV, následuje Tesla s prodejem 357 aut a Hyundai, která dodala 291 vozů na čistě elektrický pohon. Škoda již oznámila, že s produkcí Citigoe iV končí; nahradí ho vůz Enyaq a další elektrické modely na nové platformě MEB.

Škoda začíná prodávat nejlevnější Enyaq iV

AutoMoto

Na trhu hybridů vede Toyota s 3170 prodanými vozy, následuje Ford s prodejem 1241 hybridních aut a třetí je Suzuki, které prodalo o 92 vozů méně. Škoda prodala 620 hybridních superbů a 38 octavií.

První jízda se Škodou Octavia RS iV a G-Tec: Ekologie dvakrát jinak

Testy

„Aktuální čísla potvrzují, že se hybridy i elektrické vozy dostaly v ČR do širšího povědomí. To vše bez jakékoli významné podpory státu. Nabízí je čím dál více značek a je tedy opravdu z čeho vybírat. Lidé začínají zjišťovat, že hybridy jsou velmi spolehlivé a přitom nabízí úsporný ekologický provoz, který není podmíněn nabíjením z externích zdrojů. Toyota v současnosti má hybridní variantu téměř u každého modelu vyjma užitkových vozů,” uvedl generální ředitel značek Toyota a Lexus v ČR Martin Peleška. U Lexusu tvořily hybridy přes 90 % prodaných aut.

Reklama

Výběr článků

Načítám