Hlavní obsah
 

Potěšení milovníků starých aut. Výstava ukázala cenné kousky

Jejich provoz je drahý a náročný, nejsou moc praktické, u dnešních nárazových testů by z nich zešedivěli a ve srovnání s novými auty jezdí pomalu a s velkou spotřebou. Přesto, nebo pro některé možná právě proto, jsou veteráni velmi oblíbeným koníčkem nejednoho fanouška aut.

 
Potěšení milovníků starých aut. Výstava ukázala cenné kousky

Někteří vytahují své veterány z garáže častěji, jiní třeba jen dvakrát do roka. Denně do práce či na nákup s nimi nejezdí téměř nikdo. Na výstavu Motorworld Classics, která proběhla v Berlíně od 20. do 24. listopadu, je však i řádně naleštili.

„Tohle není normální autosalon. Je o vášni a radosti. Jsme salonem, který si můžou užít jak muži, tak i ženy. Můžete tu vidět rozmanité věci, třeba kulečníkový stůl, postavený z auta, anebo výběr vozů z Berlína dvacátých let. Chceme navodit dojem Berlína z té doby a nabídnout ho návštěvníkům,” komentuje výstavu projektový manažer Ulf Schulz.

„Myslím si, že auta tehdy byla stavěna s mnohem větší vášní. (...) Třeba někdo v nabídce nenašel auto, které chtěl, jako v případě Porscheho. Ten chtěl určité auto, nenašel ho, tak ho postavil,” dodává.

Zajímavý příběh má bleděmodré BMW 319 Roadster z roku 1936. Po válce skončilo v Lipsku, v sověty okupované NDR, a majitel s ním chtěl závodit, jenže úřady mu to nedovolily, protože vůz nepocházel ze sovětského bloku. Auto tak bylo rozebráno a do pádu Berlínské zdi leželo na hromadě v koutě garáže.

Bernd-Dieter Jäger, jeho současný majitel, se v roce 1990 vydal do NDR a hledal tam nějaké staré auto, které by mohl koupit. Našel tenhle rozebraný kousek, koupil ho a dvacet let renovoval.

Velmi vzácným autem je dnes žlutý Brennabor Ideal. Tuhle značku dnes nikdo nezná, ale před druhou světovou válkou to v Německu nebyla zrovna malá firma; od 19. století vyráběla kola, kočárky pro děti a nakonec auta. Idealů vzniklo asi 10 tisíc, jenže dodnes jich přežívá jen hrstka.

„Ví se o existenci zhruba šedesáti Brennaborů, které by mohly jezdit. Většina lidí, co je vlastní, je starší než ta auta,” říká Jürgen Schildhauer, který zrenovoval žlutý kousek ve videu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků