Hlavní obsah
Porsche 718 Cayman GT4 má tři pedály a žádné turbo, a tak to má v autě pro radost být. Foto: Porsche 2x

Porsche se drží staré dobré techniky, má v ní konkurenční výhodu

Neopustit manuální převodovky a motory bez turbodmychadel byl podle šéfa divize Porsche GT správný krok. Právě proto, že všichni ostatní udělali opak, to znamená pro zuffenhausenskou automobilku výhodu.

Porsche 718 Cayman GT4 má tři pedály a žádné turbo, a tak to má v autě pro radost být. Foto: Porsche 2x
Porsche se drží staré dobré techniky, má v ní konkurenční výhodu

Všichni se zbavili atmosférických motorů, protože u těch přeplňovaných se snáze dosahuje vysokého výkonu a papírově nízké spotřeby. A hned poté i manuálních převodovek ve prospěch automatů a dvouspojek, protože ty umí řadit rychleji.

Porsche se ručního řazení drží, snad jen s jednou výjimkou v případě 911 GT3 gen. 991 před faceliftem. „Myslím si, že máme na trhu výhodu oproti konkurenci,” říká v souvislosti s tímto Andreas Preuninger, šéf divize GT u Porsche.

GT4 má ve srovnání s předchůdcem výraznější bodykit.

Foto: Porsche 4x

Manuální převodovka a atmosférický motor jsou podle něj lékem. „Není to způsob přepravy, je to něco, co děláte sami pro sebe, co děláte pro radost. A v takovém případě to jsou zdravá auta, jsou lékem, protože se všichni kření a to je zdravé,” rozvedl.

Z těchto důvodů zůstanou manuální převodovky a nepřeplňované motory v nabídce značky Porsche ještě minimálně celé následující desetiletí a 718 Cayman GT4, o němž si u nás už brzy detailně přečtete, je toho víc než dobrou indicií.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků