Hlavní obsah

Podivná křídlová auta se připravují na výrobu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

O vozech DeltaWing jsme už dlouho neslyšeli. Tyhle speciály trojúhelníkovitého tvaru ale nezmizely. Na výstavě Road Atlanta se představily hned dva koncepty – silniční a závodní.

Foto: DeltaWing Technologies

Panoz DeltaWing GT Road Car

Článek

Závodní Panoz DeltaWing GT tedy není úplně auto. Jde jen o šasi. Auto však má hmotnost i s karoserií někde mezi 850 až 900 kilogramy a pohání jej motor s výkonem mezi 350 až 400 koňmi. Agregát bude zastavěn později pro testy. Tradiční trojúhelníkový tvar auta, který využívají už dnes závodní vozy tohoto výrobce, má výhodu v nízkém odporu vzduchu.

Foto: DeltaWing Technologies

Panoz DeltaWing GT

Podívejme se ale raději na čtyřsedadlový koncept pro silnice. DeltaWing Technology připravila vůz, který má v zádi místo na motor. To není nic neobvyklého. Jenže firma říká, že se sem může zastavět prakticky cokoli, co dnes pohání sériová auta. Samozřejmě že šestiválce z Lamborghini to asi nebudou, ale jakýkoli benzínový, naftový, CNG, LPG nebo třeba i hybridní či elektromotor a akumulátory tu najdou místo.

Futuristický tvar auta a snížení hmotnosti o více než 30 % proti klasickému vozu by přitom měly výrazně snížit spotřebu těchto agregátů, takže i elektromobil by měl dojet na jedno nabití mnohem dál. Spalovací benzínový motor o výkonu cca 85 kW by pak mohl spotřebovat někde kolem 3,3 litrů na 100 km.

Foto: DeltaWing Technologies

Panoz DeltaWing GT Road Car

V současné době jsou oba prototypy připravovány pro testování v reálném provozu.

Reklama

Výběr článků

Načítám