Článek
Světové auto roku je voleno odbornou porotou, která čítá 86 členů. Vybírají vozy do finálové desítky a také do dílčích kategorií. Ty pak otestují a na ženevském autosalonu ohlásí tři superfinalisty. Z nich vzejde celkový vítěz.
Letošní ročník je zajímavý v tom, jak je pestrý. Najdeme tu luxusní auta, na která asi většina z nás mít nebude, ale také levné autíčko, klasický rodinný vůz, elektromobily, a dokonce i vodíkový vůz. Pojďme si je představit.
Do finálové desítky se probojovalo elektrické Audi e-tron a BMW trojkové řady poslední generace.
Trochu z levnějšího kraje je pak nová generace Fordu Focus, která přece jen stojí někde jinde než Genesis G60.
Další v abecedním pořadí je Hyundai, který zde má zástupce svým vodíkovým vozem Nexo.
Další elektromobil, a zase ne úplná lidovka, je Jaguar I-Pace, který už sbírá ocenění po celém světě.
Mercedes spoléhá na řadu A.
Asi největší překvapení zažíváme s maličkým offroudíkem Suzuki Jimny.
Pak tu jsou tradičně zástupci Volva – S60/V60 a XC40.
Dále se udílejí ceny v jednotlivých kategoriích nejlepší městský automobil, nejlepší luxusní automobil, nejlepší sportovní automobil a nejlepší ekologický automobil. Poslední cenou je nejlepší design, do kterého se nenominuje a který je vybírán ze všech vozidel.
Zde jsou všichni nominovaní v dílčích kategoriích:
Nejlepší městský automobil
- Audi A1
- Hyundai AH2 / Santro
- Kia Soul
- SEAT Arona
- Suzuki Jimny
Nejlepší luxusní automobil
- Audi A7
- Audi Q8
- BMW 8 Series
- Mercedes-Benz CLS
- Volkswagen Touareg
Nejlepší sportovní automobil
- Aston Martin Vantage
- BMW M2 Competition
- Hyundai Veloster N
- McLaren 720S
- Mercedes-Benz AMG 4-door Coupe
Nejlepší ekologický automobil
- Audi e-tron
- Honda Clarity Plug-In Hybrid
- Hyundai Nexo
- Jaguar I-Pace
- Kia Niro EV