Hlavní obsah

Peugeot 308 už je u nás v prodeji

Ofenzíva francouzské automobilky na evropské trhy pokračuje neztenčenou silou a po uvedení modelu 107, 207, 207 SW a Expert se zde objevuje další generace oblíbeného hatchbacku Peugeot řady tři sta, tentokrát s osmičkou na konci.

Peugeot 308 už je u nás v prodeji

Vůz je o 74 mm delší než jeho předchůdce Peugeot 307, o 58 mm širší a o 12 mm nižší. Z nárůstu rozměrů profitují především cestující, kteří mají o dost více místa na nohy a také v oblasti loktů. Také zavazadelník nabízí celkem slušný standard ve třídě - 442 l.

To, co však musíme na voze vyzdvihnout je jeho interiér. Francouzští konstruktéři a designéři si dali opravdu záležet a vybrali materiály, které potěší oko i ruku. Také kvalita zpracování se zdá být na velmi dobré úrovni. Počkejme si, však, co vůz řekne na roční provoz po českých rozbitých silnicích.

Technicky vychází nová generace z té předchozí. Podvozek byl vlastně kompletně převzatý, jen přední náprava byla vyztužena a lehce přitvrzena. Podle prvních zkušeností s tímto vozem můžeme konstatovat, že ačkoli je Peugeot 308 stále typickým Francouzem, jízda je oproti předchůdci o něco jistější. Škoda však převodovky, která zůstala nezměněná a její přesnost je tak stále pouze snem všech majitelů těchto vozů.

Pohonné jednotky jsou však zcela nové. Zážehové agregáty jsou výsledkem spolupráce koncernu PSA a BMW. Zde je základním kamenem čtrnáctistovka o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW, následuje šestnáctistovka s atmosférickým plněním (88 kW) a přeplňováním (110 kW u manuální převodovky, 103 kW u automatu). Podrobné technické informace jsou zaneseny v tabulce.

Technické údaje - zážehové verze
Motor1.4 16V VTi1.6 16V VTi1.6 16V THP
Objem motoru (ccm)139715981598
Výkon (kW)7088110
při ot./min600060005800
Toč. moment (N.m)136160240
při ot./min400042501400
Max. rychlost (km/h)182195213
Zrychlení 0-100 km/h (s)12,710,88,8
Spotřeba komb. (l na 100 km)6,56,77,1
Ceník Peugeotu 308 5dv. (Kč)
Comfort434 900--
Comfort Pack432 900478 900 -
Premium499 900524 900569 900
Premium Pack-575 900620 900

U turbodieselů se tak velká revoluce neudála. Zde je nejslabší verzí šestnáctistovka se 66 kW, následuje stejně objemná verze s 80 kW a filtrem pevných částic a vrcholem je dvoulitr s rovnými 100 kW.

Technické údaje - vznětové verze
Motor1.6 HDi1.6 HDi2.0 HDi
Objem motoru (ccm)156015601997
Výkon (kW)6680100
při ot./min400040004000
Toč. moment (N.m)215240320
při ot./min175017502000
Max. rychlost (km/h)180190205
Zrychlení 0-100 km/h (s)12,611,310,1
Spotřeba komb. (l na 100 km)4,54,75,5
Ceník Peugeotu 308 5dv. (Kč)
Comfort484 900--
Comfort Pack512 900551 900-
Premium549 900588 900645 900
Premium Pack-639 900696 900

To nejdůležitější na novém voze však bývá u zákazníků cena. Ta v benzínových verzích dokonce místy klesla, takže 1.4 16V VVTi je k dispozici za 414 900 Kč v základní třídveřové verzi Confort, která obsahuje čtyři airbagy, ABS, el. ovládaná zrcátka a přední okna a centrální zamykání.

Pětidveřový vůz je o 20 000 dražší. Nejlevnější verze vznětová pak stojí 469 900 Kč, je tedy o pár tisíc dražší než předchůdce. Všechny ceny uvedené v tabulce jsou pro v česku prodávanější pětidvěřovou variantu vozu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků