Článek
Vůz je o 74 mm delší než jeho předchůdce Peugeot 307, o 58 mm širší a o 12 mm nižší. Z nárůstu rozměrů profitují především cestující, kteří mají o dost více místa na nohy a také v oblasti loktů. Také zavazadelník nabízí celkem slušný standard ve třídě - 442 l.
To, co však musíme na voze vyzdvihnout je jeho interiér. Francouzští konstruktéři a designéři si dali opravdu záležet a vybrali materiály, které potěší oko i ruku. Také kvalita zpracování se zdá být na velmi dobré úrovni. Počkejme si, však, co vůz řekne na roční provoz po českých rozbitých silnicích.
Další články o Peugeotu 308 |
První snímky hatchbacku Peugeot 308 |
Peugeot 308 se oficiálně představil |
Kombi Peugeotu 308 |
Technicky vychází nová generace z té předchozí. Podvozek byl vlastně kompletně převzatý, jen přední náprava byla vyztužena a lehce přitvrzena. Podle prvních zkušeností s tímto vozem můžeme konstatovat, že ačkoli je Peugeot 308 stále typickým Francouzem, jízda je oproti předchůdci o něco jistější. Škoda však převodovky, která zůstala nezměněná a její přesnost je tak stále pouze snem všech majitelů těchto vozů.
Pohonné jednotky jsou však zcela nové. Zážehové agregáty jsou výsledkem spolupráce koncernu PSA a BMW. Zde je základním kamenem čtrnáctistovka o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW, následuje šestnáctistovka s atmosférickým plněním (88 kW) a přeplňováním (110 kW u manuální převodovky, 103 kW u automatu). Podrobné technické informace jsou zaneseny v tabulce.
Technické údaje - zážehové verze | |||
Motor | 1.4 16V VTi | 1.6 16V VTi | 1.6 16V THP |
Objem motoru (ccm) | 1397 | 1598 | 1598 |
Výkon (kW) | 70 | 88 | 110 |
při ot./min | 6000 | 6000 | 5800 |
Toč. moment (N.m) | 136 | 160 | 240 |
při ot./min | 4000 | 4250 | 1400 |
Max. rychlost (km/h) | 182 | 195 | 213 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,7 | 10,8 | 8,8 |
Spotřeba komb. (l na 100 km) | 6,5 | 6,7 | 7,1 |
Ceník Peugeotu 308 5dv. (Kč) | |||
Comfort | 434 900 | - | - |
Comfort Pack | 432 900 | 478 900 | - |
Premium | 499 900 | 524 900 | 569 900 |
Premium Pack | - | 575 900 | 620 900 |
U turbodieselů se tak velká revoluce neudála. Zde je nejslabší verzí šestnáctistovka se 66 kW, následuje stejně objemná verze s 80 kW a filtrem pevných částic a vrcholem je dvoulitr s rovnými 100 kW.
Technické údaje - vznětové verze | |||
Motor | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 2.0 HDi |
Objem motoru (ccm) | 1560 | 1560 | 1997 |
Výkon (kW) | 66 | 80 | 100 |
při ot./min | 4000 | 4000 | 4000 |
Toč. moment (N.m) | 215 | 240 | 320 |
při ot./min | 1750 | 1750 | 2000 |
Max. rychlost (km/h) | 180 | 190 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,6 | 11,3 | 10,1 |
Spotřeba komb. (l na 100 km) | 4,5 | 4,7 | 5,5 |
Ceník Peugeotu 308 5dv. (Kč) | |||
Comfort | 484 900 | - | - |
Comfort Pack | 512 900 | 551 900 | - |
Premium | 549 900 | 588 900 | 645 900 |
Premium Pack | - | 639 900 | 696 900 |
To nejdůležitější na novém voze však bývá u zákazníků cena. Ta v benzínových verzích dokonce místy klesla, takže 1.4 16V VVTi je k dispozici za 414 900 Kč v základní třídveřové verzi Confort, která obsahuje čtyři airbagy, ABS, el. ovládaná zrcátka a přední okna a centrální zamykání.
Pětidveřový vůz je o 20 000 dražší. Nejlevnější verze vznětová pak stojí 469 900 Kč, je tedy o pár tisíc dražší než předchůdce. Všechny ceny uvedené v tabulce jsou pro v česku prodávanější pětidvěřovou variantu vozu.