Hlavní obsah
Všimněte si malého znáčku 4x4 vlevo dole pod registrační značkou. Jinak 4x4 verzi Octavie RS nerozeznáte. Foto: Škoda Auto

Octavii RS nově nabízí Škoda jako čtyřkolku, ale jen pro naftové DSG

Na frankfurtské výstaviště přijel pouze derivát octavie RS 230 s větším výkonem a předním samosvorným diferenciálem. Aby to dieselové octavii RS nebylo „líto”, má pro ni nově výrobce verzi s pohonem všech čtyř kol.

Všimněte si malého znáčku 4x4 vlevo dole pod registrační značkou. Jinak 4x4 verzi Octavie RS nerozeznáte. Foto: Škoda Auto
Octavii RS nově nabízí Škoda jako čtyřkolku, ale jen pro naftové DSG

Je to vůbec poprvé, kdy octavia RS ve své třígenerační historii dostala pohon všech kol. Má to však nemalé omezení: musí jít o dieselovou verzi a navíc ještě výhradně s automatickou převodovkou DSG. Čtyřkolku můžete mít jak v karosářské verzi liftback, tak kombi.

Proti verzi s pohonem jen přední nápravy bude čtyřkolka rychlejší: stovku umí za 7,6 sekundy, to je o 0,6 s lépe než provedení s TDI motorem a dvouspojkovou převodovkou. Budete ovšem nepatrně pomalejší, základní provedení jede 230 km/h, verze 4x4 v dieselovém er-esu „jenom” 228 km/h.

Čtyřkolka je o trochu žíznivější: výrobce udává 4,7 l u verze 4x2, čtyřkolka má kombinovanou spotřebu o 0,2 l horší. Ale všem zákazníkům, kteří nejsou naivní, je jasné že to jsou pouze orientační, normovaně naměřené hodnoty, které se od reality liší.

Rozhovor o Octavii RS s vedoucím vývoje podvozku a agregátu ve Škoda Auto Martinem Hrdličkou

Video: Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků