Hlavní obsah
McLaren Elva Foto: McLaren

Nový McLaren pro puristy nemá okna ani střechu

Když nám McLaren sliboval nejúžasnější auto svého výrobního programu, netušili jsme, že bude až takovéto. Když lákal na puristické auto, nemohli jsme tušit, kam až zajde. A zašel daleko. Vyrobil auto bez skel i střechy.

McLaren Elva Foto: McLaren
Nový McLaren pro puristy nemá okna ani střechu

Jmenuje se Elva a technicky je to typický McLaren-karbon, kam oko dohlédne. Ovšem jeho karoserie je hodně netypická. Stejně jako jméno totiž odkazuje na dobu dávno minulou, na 60. léta minulého století, kdy se McLaren proháněl po závodních drahách. Konkrétní předlohou je McLaren-Elva M1A.

Elva je speedster, toho druhu první v novodobé historii značky – nemá žádná okna, ani to čelní, a ani střechu. Čelní sklo si ale můžete přiobjednat, neboť elva má být homologovaná na běžné silnice, a proto je v některých zemích čelní sklo nutné.

Zadní partie jsou hodně podobné standardním modelům.

Foto: McLaren

Ale i bez čelního skla má být v kabině relativní klid po stránce aerodynamiky. Aktivní aerodynamické prvky mají dle dostupných informací zajistit, že vzduch obtéká otevřený kokpit po stranách a nahoře a neproudí všechen dovnitř.

Pochopitelně jak karoserie, tak i šasi ve formě monokoku jsou z karbonu pro co nejnižší hmotnost a nejlepší pevnost.

Se slavným předchůdcem

Foto: McLaren

Odebráním střechy se výrazně snížila hmotnost, takže motor s ním nemá moc práce. Jde o čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo, který dává 820 koní. Na stovku tak elva zrychlí za necelé tři sekundy a za 6,7 sekundy už jede 200 km/h. Tím by měla porazit i vrcholový model Senna.

Cena samozřejmě bude závratná. V plánu je výroba pouze série omezené na 399 kusů a každé auto má stát minimálně 1,425 milionu liber, tedy cca 42,5 milionu korun.

Tohle auto není vysoké. Nemá proč. Chybí mu střecha.

Foto: McLaren

Ani tady nechybí velký displej.

Foto: McLaren

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků