Hlavní obsah

Nové Mini oficiálně: poprvé dostalo adaptivní tlumiče i dva tříválcové motory

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britské Mini, vlastněné automobilkou BMW, ukázalo novou generaci legendárního Mini Cooperu. V pořadí čtvrtá generace poprvé nabídne tříválcové motory, adaptivní tlumiče či head-up displej.

BEZ KOMENTÁŘE: Nové MiniVideo: Mini

 
Článek

Vnější design se změnil jen drobnými retušemi, které nové Mini ještě více zakulatily, větší zásahy by však jistojistě byly na škodu. Uvnitř je největší novinkou přesunutí rychloměru za volant, původně byl umístěný uprostřed a měl bez nadsázky rozměry velkého jídelního talíře (přesto byl špatně čitelný).

Foto: Mini

Všechny čtyři generace Mini Cooperu

Nový je také head-up displej, který promítá na čelní sklo vybrané provozní údaje, jako rychlost či pokyny z navigačního přístroje. Nový je i podvozek s elektronicky stavitelnými adaptivními tlumiči, které nabídnou sportovní či komfortní charakteristiku odpružení.

Foto: Mini

Mini Cooper (2014)

Mini pro modelový rok 2014, postavené na nové platformě, je 3821 mm dlouhé, 1727 mm široké a 1414 mm vysoké. V porovnání s předchůdcem tedy narostlo ve všech směrech: je o 98 mm delší, o 44 mm širší a o 7 mm vyšší. Rozvor náprav je větší o 42 mm (2495 mm). Standardem jsou patnáctipalcová kola, v příplatkové výbavě budou figurovat i disky s průměrem 18 palců.

Tři motory, dva jsou tříválcové

Základem je benzínový tříválec se zdvihovým objemem 1499 ccm, který nabídne přímé vstřikování a variabilní časování ventilů. Největší výkon má hodnotu 100 kW (136 k) při 6000 otáčkách, točivý moment vrcholí na hodnotě 220 Nm (krátkodobě až 230 Nm) a je dostupný mezi 1250 až 4000 otáčkami.

Stovku zvládne tříválec za 7,9 sekundy (s automatem 7,8 s) a rozjede se na 210 km/h (platí pro obě převodovky). Spotřeba paliva má v kombinovaném režimu hodnotu 4,5, respektive 4,7 l se samočinnou převodovkou.

Foto: Mini

Mini Cooper (2014)

Dieselovou verzi, jedinou v nabídce pro Mini, pohání rovněž tříválec o objemu 1,5 litru. Motor má turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a vstřikování common-rail s maximálním pracovním tlakem 2000 bar.

Vznětový tříválec má 85 kW (116 k) a 270 Nm, přičemž na stovku se rozjede za 9,2 sekundy a jede nejvýše 204, respektive s automatickou převodovkou 205 km/h. Spotřeba paliva má dle normy hodnotu 3,5, respektive 3,7 litru nafty na sto ujetých kilometrů.

Foto: Mini

Mini Cooper (2014), vpravo je verze S.

Vrcholem je verze Cooper S, která dostala namísto jedna-šestky dvoulitr, což je v době downsizingu velmi příjemné překvapení. Čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem s přímým vstřikem paliva a variabilním časováním ventilů nabídne 141 kW (192 k) při 6000 otáčkách; točivý moment 280 Nm (krátkodobě 300 Nm) mezi 1250 až 4750 otáčkami.

Stovku s tímto motorem zvládnete za 6,8 s (s automatem o 0,1 s rychleji). U hodnoty maximální rychlosti Mini zapsalo číslice 235 km/h (automat 233 km/h). Spotřeba paliva činí 5,7 l u manuální převodovky, respektive 5,2 u automatu. Všechny tři motory plní emisní normu Euro 6.

Ceny od 450 000 korun

Převodovky jsou v nabídce dvě a obě mají šest rychlostních stupňů; pro automat je k dispozici verze s pádly pro „ruční” řazení.

Foto: Mini

Všechny čtyři generace Mini Cooperu

Cena za základní verzi činí na britském trhu v přepočtu 450 000 korun, české ceny zatím Mini neoznámilo.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám