Hlavní obsah
Jaguar Race Taxi Foto: Jaguar

Nic pro slabé žaludky, Jaguar bude vozit zájemce po Nürburgringu v XJR575

Jestli chcete zažít něco opravdu extrémního, jeďte na Severní smyčku motoristického okruhu v německém Nürburgringu. Tady v otevřených dnech můžete provětrat jak vlastní auto, tak se nově nechat svézt v ostrém Jaguaru XJR575 se závodním jezdcem za volantem.

Jaguar Race Taxi Foto: Jaguar
Nic pro slabé žaludky, Jaguar bude vozit zájemce po Nürburgringu v XJR575

Ne nadarmo se Severní smyčce říká Zelené peklo. Je to jeden z nejnáročnějších okruhů, protože není rovný, ale zvlněný, má náročné zatáčky a kolem je hustý les. Je to skutečné zelené peklo, o čemž se přesvědčuje dnes a denně několik desítek řidičů, kteří si zaplatí volné jízdy se svým vozem na této trati. Tolik rozbitých aut nemá žádný jiný okruh.

Kdo se necítí a nechce riskovat „zdraví” svého vozu, a přesto chce zažít extrémní jízdu, může si objednat taxi. Konkrétně se stanou taxíky Jaguar F-Type SVR a Jaguar XJR575 se shodným výkonem 575 koní. Za volantem budou sedět profesionální jezdci, kteří svezou zájemce po 73 zatáčkách celé Nordschleife.

Jaguar Race Taxi

Foto: Jaguar

Jaguar Race Taxi

Foto: Jaguar

Nebude to samozřejmě rekordní čas, ale 13 minut takové jízdy zahýbá žaludkem i hodně otrlému řidiči. Ono sedět za volantem a na sedadle spolujezdce je něco jiného, zvlášť když auto řídí někdo, kdo úsek s názvem Flugplatz (letiště) bere doslovně nebo na úseku Swedenkreutz dokáže z auta vyždímat skutečnou maximálku, která je v tomto případě na hranici 300 km/h.

Jaguar slibuje, že v zatáčkách bude na tělo působit přetížení 1,2 G a že řidiči (mimochodem všechno profesionální jezdci z vytrvalostních čtyřiadvacetihodinovek) nebudou auta šetřit.

Cena za taxík je 199 eur (přes 5000 Kč) za jeden okruh. Zahrnuje třicetiminutovou instruktáž, samotnou jízdu a video z jízdy. Ovšem pozor! Hmotnostní limit spolujezdce je 120 kg, takže je tu důvod, proč se začít stravovat zdravěji.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků