Hlavní obsah
Hříšníkem, u kterého prý bylo objeveno vypínání emisního systému po 22 minutách, je Fiat 500X. Foto: Fiat

Německo zvažuje zákaz prodeje některých značek aut

Kauza Dieselgate má neuvěřitelný rozsah a zdá se, že automobilový svět to postihne mnohem víc, než se čekalo. Například se mluví o tom, že Německo zakáže prodej vozů Fiat na svém území, kvůli nerespektování emisních předpisů.

Hříšníkem, u kterého prý bylo objeveno vypínání emisního systému po 22 minutách, je Fiat 500X. Foto: Fiat
Německo zvažuje zákaz prodeje některých značek aut

Podle listu Bild am Sontag testoval německý úřad pro motorová vozidla (KBA) hned několik desítek nových vozidel, která prověřil i jinak, než je obvyklé u standardních emisních testů. Podle výsledků prý jsou auta výrazně podhodnocena co do spotřeby a emisí. Přesné výsledky neznáme, ale například se prý potvrdily informace o tom, že u fiatu se emisní systém vypíná po 22 minutách, protože test na emise netrvá déle než 20 minut. [celá zpráva]

V neděli pak Bild s odvoláním na zdroje z německého ministerstva dopravy uvedl, že automobilka by v případě nejhoršího scénáře mohla čelit hrozbě zákazu prodeje svých vozů v Německu.

Jde totiž i o to, že v pondělí se měli sejít představitelé koncernu FCA (Fiat Chrysler) se zástupci vlády a KBA, kde měli všechno vysvětlit. Ovšem FCA jednostranně schůzku zrušila. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt poté firmu podrobil ostré kritice a obvinil ji z neochoty spolupracovat.

Uvidíme, co KBA u testů objevila. Zatím nebyla vydána žádná oficiální zpráva, která by vše potvrdila. Ovšem další hříšníci prý už byli kontaktováni a mezi nimi je snad i Opel s jejich vypínáním emisních systémů v různých nadmořských výškách a při různých rychlostech. Opel o tomto systému ale prohlásil, že se jedná jen o ochranu motoru před poškozením v extrémních podmínkách. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků