Článek
Ženevský autosalon je událostí, která počátkem března ovládne všechna motoristická média. Pravdou je, že ani letos výstaviště Palexpo nezklamalo a nabídlo desítky nových produkčních vozů i konceptů. Jako vždy nechyběl nikdo z významných výrobců automobilů, na výstavišti se objevili i významní úpravci vozů, jeden menší pavilon měly vyhrazené výhradně „zelené“ vozy. A nechyběl ani švédský Saab, jenž v minulých měsících bojoval o své přežití.
Výstava se letos nesla ve znamení ekologie a hybridních pohonů, své místo zde nicméně měly i vozy přinášející radost z řízení – dva příklady za všechny – úchvatné Ferrari 458 Italia nebo Lexus LFA.
Celkově byly stánky hlavních vystavovatelů zhruba stejně velké jako v minulých ročnících, chyběla však opulentnost a málokdo přišel s něčím novým či originálním – většina automobilek postavila své nové modely na jednoduché piedestaly a mezi ně vypustila více či méně hostesek. Méně je zkrátka někdy více. Čestnou výjimku tvořil Peugeot, jenž měl u představovaného konceptu SR1 v pozadí velký panel s padající vodou.
Na stánku Alfy Romeo nás nejvíce zaujala Giulietta – první dojmy po usednutí dovnitř jsou pozitivní – dobré zpracování i výběr materiálů [celá zpráva].
Uvidíme, jak bude tato novinka od Alfy jezdit a zda zatopí všudypřítomným Golfům a Focusům.
Audi mělo coby svou hlavní novinku malý hatchback A1 [celá zpráva].
Dobře vypadala také produkční verze sportovního RS5. U konkurenčního BMW byla hlavní hvězdou nová pětka – sedan vyšší střední třídy.
Citroën ukázal divoký koncept DS4 a produkční DS3 [celá zpráva ]
Na stánku Dacie byl k vidění Duster – levné SUV, které nabídne zajímavý design i prostornost, jen interiér působil na první pohled trochu lacině.
Na stánku Ferrari nás kromě krásného 458 Italia [celá zpráva]zaujala studie hybridního Hy-Kers, založená na 599 GTB Fiorano [celá zpráva].
Benzínovému dvanáctiválci pomáhá elektromotor, automobilka tuto studii v Ženevě představila stylově v ostré zelené, ostatní modely byly pochopitelně červené.
Fiat neměl ve Švýcarsku žádný nový model, ukázal nicméně nový dvouválcový motor, jenž by se měl dostat do Fiatu 500. Výhodou budou nízké emise i spotřeba do čtyř litrů.
Honda představila sportovní hybrid CR-Z, vycházející z modelu Insight. [celá zpráva]
Kia se pochlubila novým Sportage a studií čtyřmístného hybridu Ray. Lexus zaútočí v segmentu prémiových hatchbacků s modelem CT. Mazda ukázala velkoprostorovou řadu 5, facelift řady 6 a speciální edici sportovního roadsteru MX-5.
Hlavní hvězdou stánku Mercedesu byla kromě sportovního kupé SLS AMG [celá zpráva]studie F800 Style – svým vzhledem mimořádně odvážný koncept luxusního sedanu.
Mini ukázalo v Ženevě největší dosud vyrobený Mini Cooper – produkční Countryman [celá zpráva].
Nissan se pochlubil novou generací městského modelu Micra. Na stánku Opelu nejvíce zaujala Meriva se zadními dveřmi otevíranými proti směru jízdy.
Také Porsche podlehlo (nebo spíše bylo donuceno legislativou) hybridním vozům – v Ženevě ukázalo hned tři hybridní koncepty – včetně sportovní verze 911 GT3 [celá zpráva].
Toyota přivezla do Ženevy faceliftovanou RAV4 a hybridní verzi Aurisu [celá zpráva].
Na stánku japonské automobilky, jejíž všechny vozy byly bílé, budilo největší pozornost skvělé LF-A, desetiválcový supersport, jenž se na trh dostal v omezené sérii pěti set kusů.
Škoda překvapila Fabií RS v karosářské variantě kombi [celá zpráva ]
Kromě hatchbacku se představila i modernizovaná Fabia a Roomster [celá zpráva].
Volkswagen uvedl Polo GTI a hybridní Touareg, produkční verzi Sharanu [celá zpráva ]
Krom toho byly na jeho stánku k vidění oplastované verze CrossPolo a CrossGolf. Volvo předvedlo novou S60, automobil, který by umí předejít srážce s chodcem [celá zpráva].