Článek
Největší podíl mezi nově prodanými vozy v první polovině letošního roku mají v Česku terénní a SUV modely. Jejich podíl činí dle statistik Sdružení dovozců automobilů 23 procent, což je o tisíce kusů více, než kolik se prodá malých vozidel (19 procent) nebo automobilů nižší střední třídy (necelých 20 procent).
Mezi značkami tradičně vede domácí Škoda s 45 232 prodanými vozidly a tržním podílem 31 procent. Na druhém místě je Volkswagen (15 241 kusů), pomyslnou bronzovou pozici obhájil Hyundai (10 847 prodaných vozů). Do první pětky se dostal Ford (8 596 kusů) a Dacia (7 572 ks).

10 nejprodávanějších značek vozů

10 nejprodávanějších modelů vozů
Nejprodávanějším modelem je jako již tradičně octavia (14 439 kusů), následovaná fabií a rapidem. V první desítce má mladoboleslavská automobilka hned šest modelů, nejvíce prodávaným autem mimo Škodu je pátý Volkswagen Golf (3 673 ks), následovaný v Nošovicích vyráběným modelem Hyundai i30 (3 527 ks).
Inzertní sdělení
75 procent nových aut kupují firmy
Ve statistikách registrací dle paliva suverénně vedou s podílem 57 procent benzínové motory. Dieselové motorizace si meziročně pohoršily o čtyři procenta. Na alternativní paliva pak připadají necelá tři procenta, ryze elektrických aut se v Česku za první půlrok prodalo pouhých 149 kusů.

Registrace nových vozů podle třídy

Registrace nových vozů podle paliva
Mezi barvami karoserie tradičně vede bílá (29 procent nově prodaných aut), následovaná šedou a modrou. Naopak dříve populární stříbrnou si během prvního půlroku v Česku pořídilo pouze 51 zákazníků.
Tři ze čtyř nových automobilů koupily firmy, na soukromé zákazníky připadá pouze 25procentní podíl.

Nejžádanější barvy na nových autech v ČR