Hlavní obsah

Nejsportovnější Porsche Panamera GTS má 430 koní, není ale nejrychlejší

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche představilo nejsportovnější, ale nikoliv nejrychlejší verzi Panamery. Model s označením GTS má snížený podvozek, zesílené brzdy a výkon 430 koní. Nejvyšší rychlost činí 288 km/h, verze Turbo a Turbo S jedou ještě rychleji - 303, respektive 306 km/h.

Článek

K pohonu Panamery GTS slouží atmosféricky plněný osmiválec s výkonem 430 koní (316 kW) při 6700 otáčkách. To je o 30 k (22 kW) větší hodnota než v případě sesterských modelů Panamera S a 4S, ale současně méně, než kolik nabídne verze Turbo či Turbo S (368 a 405 kW). U této verze jsou koncovky výfuku naladěny hlučněji.

Točivý moment u GTS činí 520 Nm. O řazení se stará dvouspojková převodovka PDK a pohon všech kol. Panamera GTS dovede zrychlit z klidu na 100 km/h během 4,5 vteřiny, maximální rychlost je 288 km/h (verze Turbo jede přes 300 km/h a je rychlejší i při zrychlování na stovku). Kombinovaná spotřeba činí 10,9 l/100 km, u pneumatik se sníženým valivým odporem o 0,2 litru méně.

Panamera GTS má upravené zavěšení kol; adaptivní vzduchový podvozek s aktivními tlumiči je tužší, zaměřený méně na komfort, ale více na sportovní projev. Standardem jsou pneumatiky s rozměry 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu. Brzdová soustava je převzatá z modelu Panamera Turbo.

Na evropském trhu bude Panamera GTS v prodeji od února, základní cena je stanovena na 116 716 eur (zhruba 2,9 miliónu korun). GTS není tak rychlé jako Panamera Turbo, naladění podvozku je ale více sportovní.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám