Hlavní obsah
 

Nejrychlejší tesla předvedla své drtivé zrychlení

Tesla Model S Plaid se u příležitosti zahájení výroby představila s Elonem Muskem na pódiu a testovací tratí hned vedle, kde měli účastníci možnost se svézt. Musk také odhalil několik detailů, které dosud nebyly známy.

 
Nejrychlejší tesla předvedla své drtivé zrychlení

Tesla Model S ve verzi Plaid se světu ukázala už v minulosti, ovšem oficiální představení s pódiem a řečnícím Elonem Muskem se uskutečnilo až nyní. Zakladatel firmy novinku prezentoval u továrny v kalifornském Fremontu a doba nebyla náhodná – auto se právě nyní začíná vyrábět a dodávat zákazníkům.

Vůz při představení dostal příležitost ukázat své drtivé zrychlení – z nuly na „americkou stovku” 60 mph (97 km/h) to má zvládnout za méně než dvě sekundy, alespoň podle prohlášení automobilky. K tomu byla přichystána testovací dráha – a jak ukazuje video, Musk ji projel před odbočením na pódium. Samozřejmě na plný plyn.

Tesla Model S Plaid

Foto: Tesla

Auty se ale mohli projet i účastníci a někteří z nich samozřejmě zachytili drtivé zrychlení na video. Např. záznam zveřejněný youtuberem Davem Mackem ukazuje jízdu jak zevnitř, tak i jak zrychlení vypadá zvenčí.

Elon Musk při prezentaci odhalil také několik novinek verze Plaid, které dřív zveřejněny nebyly. Např. to, že nový elektromotor z programu nazvaného Palladium nejspíš vůbec poprvé na světě využívá karbonový návlek na rotoru.

„Pokud je nám známo, tohle je poprvé, kdy je na světě produkční elektromotor s karbonovým návlekem na rotoru. To je velmi těžké udělat, protože uhlík a měď mají velmi rozdílnou míru teplotní roztažnosti,” cituje web Electrek Muska. Tesla musela vyvinout nový stroj pro výrobu této věci a výsledkem je malý, ale velmi silný a efektivní elektromotor. Celkový výkon Modelu S Plaid je 1020 koní.

Volant, jehož tvar je takhle daleko od kruhu, není dvakrát obvyklý. Kromě Tesly Model S Plaid má něco podobného snad jen K.I.T.T.

Foto: Tesla

Podle Muska také v rámci programu Palladium vznikla nová baterie, ale víc detailů o ní neuvedl. Řekl ale, že upravený Model S má nejnižší koeficient odporu vzduchu ze všech sériových aut – 0,208. Přinejmenším z aktuálně vyráběných vozů to platí; Volkswagen XL1 a GM EV1 měly koeficient 0,19.

Model S Plaid má také nový systém teplotního managementu, jehož nejdůležitější součástí je tepelné čerpadlo. Videa ukazují i to, že poněkud kuriózní volant se dostal do sériové výroby, a automobilka uvádí, že ve voze je na předních i zadních sedačkách více prostoru.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Tesla na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků