Článek
Toyota je největším výrobcem automobilů na světě. Vítězství hybridního automobilu, který kombinuje benzinový a elektrický motor, potvrzuje, že mezi spotřebiteli roste zájem o vozy, které jsou přátelštější k životnímu prostředí.
Hybridní vozy se na celkovém prodeji aut v Japonsku podílejí zhruba deseti procenty. To je mnohem více než na ostatních trzích, kde sice tyto vozy poutají pozornost, avšak zatím mají jen relativně malé prodeje. Podle odhadů výzkumné společnosti Green Car Congress se hybridní vozy na celkovém prodeji nových aut v USA podílejí zhruba 2,8 procenty.
Hybridní vozy testované redaktory serveru Novinky.cz
Toyota Prius - Kupte si budoucnost (srpen 2006)
Honda Insight - Není tak zelená, jak se tváří (prosinec 2009)
Toyota uvedla Prius na trh v roce 1997 a dnes se prodává již třetí generace vozu. Model je nejlépe prodávaným hybridním vozem na světě. Od počátku jeho uvedení na trh se již prodalo 1,6 miliónu vozů.
Japonský automobilový trh již několik desetiletí zažívá stagnaci. Prodej hybridních vozů je jediným světlým bodem.