Hlavní obsah

Nejen elektromobil. Nový Opel Mokka přijíždí i se spalovacími motory

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Konvenční varianty Opelu Mokka nabídnou zážehové i vznětové motory o výkonech od 100 do 130 koní. Za příplatek je možné mít světlomety LED Matrix a adaptivní tempomat. Ceník zatím není známý.

Foto: Opel

Opel Mokka

Článek

Nová generace kompaktního crossoveru Opel Mokka vznikla už plně v režii koncernu PSA, pod nějž Opel v roce 2017 přešel. Představila se v červnu nejprve v ryze elektrické variantě, která s 50kWh baterií dojede až 322 kilometrů daleko.

Nyní před sebou máme konvenční verzi, která kromě nižší ceny bude jistě i populárnější u zákazníků. Jak jsme předpokládali, pod kapotou je benzínový tříválec 1,2 PureTech ve dvou výkonových verzích a turbodiesel 1,5 BlueHDi.

Foto: Opel

100 až 130 koní a poctivý výfuk, žádná atrapa.

Základní verze dvanáctistovky má 100 koní a 205 N.m, silnější varianta nabídne 130 koní a 230 N.m. Obě dostanete s manuálním šestikvaltem, silnější variantu i s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Čtyřválcový turbodiesel je k mání jen s manuální převodovkou. Nabídne 110 koní a 250 N.m a dle zveřejněných údajů za to chce 3,8 litru nafty na 100 km. Spotřeba benzínů je v rozsahu od 4,5 do 4,8 l/100 km.

Foto: Opel

Kabina Mokky upoutá zejména dvěma velkými displeji.

Zbytek se od elektrické verze v podstatě neliší, interiér také nabízí dva navazující displeje a přední světlomety nabízejí za příplatek funkci LED Matrix. LEDkové osvětlení je však ve standardu, stejně jako např. přední mlhová světla.

Vůz také zvládne následovat auto před sebou, je-li zapnutý inteligentní adaptivní tempomat, a to v rychlostech 30 až 180 km/h. Má-li vůz automatickou převodovku, dokáže i sám zastavit a rozjet se podle toho, co dělá vůz vpředu.

Foto: Opel

Kompaktními rozměry a dynamickým vzhledem bude Mokka konkurovat např. Fordu Puma.

Samozřejmostí jsou také moderní asistenty a hlídače, např. pro prevenci sražení nepozorného chodce; jedete-li do 30 km/h, systém zcela sám zastaví, nad tuto hranici ovšem pouze zpomalí a zastavení je na řidiči.

Tisková zpráva zatím neobsahuje české ceny novinky, ovšem automobilka si je jistě nenechá pro sebe příliš dlouho, stejně jako termín uvedení do prodeje.

Reklama

Výběr článků

Načítám