Hlavní obsah
Wankelův motor Foto: Mazda 2x

Mazda oficiálně potvrdila návrat Wankelova motoru

Motor s rotačním pístem byl zrušen. Mazda mlčela o tom, zda ho ještě někdy postaví. Pak přiznala, že na něm pracuje. Dlouho se ale neurčitě vymlouvala, že ještě zcela neví, zda ho někdy vyrobí. Teď konečně přišlo oficiální přiznání. Přijde v roce 2019.

Wankelův motor Foto: Mazda 2x
Mazda oficiálně potvrdila návrat Wankelova motoru

Martijn ten Brink, viceprezident značky pro prodej a zákaznický servis v Evropě, uvedl pro server ZerAuto.nl, že návrat Wankelova motoru je jistý a plánuje se na rok 2019. Ti, kteří nyní zajásali, by ale měli začít zhluboka dýchat, protože na jásání to ještě není.

Nedávno jsme totiž psali, že Wankelův motor bude nabízen v elektrických užitkových Toyotách jako generátor elektrického proudu. [celá zpráva] Martijn ten Brink to potvrdil a vlastně rozšířil tuhle myšlenku i na Mazdu. V příštím roce se představí elektrická Mazda, která dostane „range extender“.

Sice prý není tak úplně zapotřebí, protože drtivá většina zákazníků Mazdy denně ujede maximálně šedesát kilometrů do/z práce, ale přidáním tohoto motoru se uspokojí požadavky všech zákazníků. Velikost motoru nebude nijak extrémní – bude asi jako krabice od bot a jeho poloha ve voze bude pod podlahou co nejníže, aby se nezvyšovalo těžiště. Řidič by neměl ani vědět, že se agregát nastartoval. Vždyť zásadní výhodou motoru s rotačním pístem je absence vibrací.

Mazda se ale nezříká ani klasických spalovacích motorů. Stále říká, že jejich vývoj jen ustrnul a je zde spousta technologií, které dokážou zvednout účinnost vysoko nad současné hodnoty, dokonce i nad 50 procent. Podle Mazdy mají spalovací motory před sebou ještě 15 až 25 let.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků