Hlavní obsah

Lotus představil vrchol modelu Evora. Můžete si jej odlehčit podle představ

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britský výrobce sportovních vozů Lotus představil nový vrchol řady Evora, který má jednoduché označení GT. Nevzdává se manuální převodovky a spousta věcí je z karbonu. Zatím se však má vyvážet jen do USA a Kanady.

Foto: Lotus 4x

Lotus Evora GT

Článek

Lotus nedělá žádná silniční ořezávátka. Tyhle vozy jsou sportovní stroje, i když třeba některé modely mají jen řadový čtyřválec. Jsou malé, lehké a skvěle vyvážené.

Ovšem Lotus Evora GT má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l. Z něj díky přeplňování vytlačí výkon 310 kW (416 koní) a točivý moment 430 N.m. Základní verze je se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je automat také se šesti stupni.

S těmito parametry zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 303 km/h.

Foto: Lotus

Evora GT je sporťák každým coulem

V čem je Evora GT ještě jiná než klasická verze? Třeba v použití uhlíkového kompozitu na nových částech karoserie. Jsou to sice drobnosti, ale fungují jako perfektní aerodynamické prvky.

Foto: Lotus

Šestiválec a mohutný výkon - vrcholný model má předpoklady být úspěšný.

Auto ve výsledku váží 1,4 tuny a ještě dalších pár desítek kil dokáže zhubnout za příplatkovou výbavu.

Slitina titanu je lehká, pevná a odolná žáru, a tak se může využít pro příplatkový sportovní výfuk. S ním třeba auto zhubne 10 kg.

Foto: Lotus

Kožené sedačky poskytují aspoň trochu komfortu.

Auto má sice sedadla obšitá kůží a alcantarou, ale jinak je to stále ten starý známý puristický sporťák, který sází na mechanické přístroje, perfektní dynamiku a volant, který poslouchá na slovo. To vše v přepočtu za 2,2 milionu korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám