Hlavní obsah

Kombi z Porsche Taycan už nemusí být oplastované, přijíždí verze Sport Turismo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche představuje elektromobil taycan už ve třetí karosářské variantě. Po sedanu a oplastovaném terénním kombi Cross Turismo je tu také tradiční kombi Sport Turismo.

Foto: Porsche

Porsche Taycan Sport Turismo

Článek

První sériově vyráběný elektromobil od Porsche se nejprve v roce 2019 uvedl v nízké karoserii sedanu, aby o téměř dva roky později překvapil jako stále elegantní, ale oplastované kombi Cross Turismo, které se nebojí ani lehkého terénu.

Porsche tak zřejmě ve snaze vytěžit popularitu crossoverů a aktivního životního stylu pozměnilo tradiční scénář, kdy se terénní varianty objevují až po uvedení klasických kombíků.

Po téměř roce se však představuje varianta Sport Turismo. Přesněji poté, co ji Porsche prezentovalo jen ve verzi GTS, nyní už je k vidění ve všech výkonových verzích.

Za volantem Porsche Taycan Cross Turismo: Nevídaný kříženec

Testy

Názvem odkazuje na kombi z modelu Panamera. Tvar karoserie je shodný s „akčnějším” Taycanem Cross Turismo. Rozdílné jsou detaily, zejména chybějí zmiňované ochranné plasty blatníků, nárazníků či bočních prahů. Shodný je i interiér, včetně zavazadelníku 446 litrů, ve srovnání se sedanem je to o 39 litrů více.

Taycan Sport Turismo nejprve v únoru dorazí na trh ve zmíněné variantě GTS s výkonem 440 kW, 598 koní. Později v tomto roce se nabídka rozšíří níže i výše. Základ bude jediný zadokolkou. Jeden elektromotor má 300 kW, 408 koní. Na opačné straně najdeme verzi Turbo S s 560 kW, 761 koni, a zrychlením z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy.

První jízda s Porsche Taycan: Elektromobil pro řidiče nabídne na okruhu až nepříjemný zážitek

Testy

Taycan samozřejmě i coby Sport Turismo benefituje z 800V elektrické architektury, díky které lze nabíjet až výkonem 270 kW, tedy z 5 za 80 procent za 22 minut a 30 sekund. Dojezd středně výkonné verze 4S činí až 498 km na jedno nabití dle přísnější metodiky WLTP.

Novinka už má i ceny pro český trh, základ přijde na 2 335 000 korun, oproti sedanu činí příplatek jen 25 tisíc korun. Srovnávat s Cross Turismem lze až verzi 4S. Cena 2 903 000 korun prozradí, že oplastovaná varianta je o 123 tisíc dražší.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám