Hlavní obsah

Koenigsegg Gemera má tříválec, výkon 1700 koní a uveze čtyři lidi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Motor nového Koenigseggu má komické jméno, ale celkový výkon vozu 1700 koní rozhodně k smíchu není. Navíc převeze čtyři lidi, váží hluboko pod dvě tuny a může spalovat CO2-neutrální paliva.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Gemera

Článek

Jak dostat z tříválce výkon 1,25 megawattu, tedy 1 700 koní, aby se pořád vešel do osobního auta? Jednoduše - přidejte mu tři elektromotory a pojmenujte ho „Malý přátelský obr”.

Neděláme si legraci, Koenigsegg pojmenoval svůj nový motor „Tiny Friendly Giant Twin Turbo Freevalve 3-cylinder”, tedy volně přeloženo do češtiny „Malý přátelský obr se dvěma turbodmychadly, technologií Freevalve a třemi válci”. Sám o sobě dává 600 koní a 600 N.m z dvou litrů objemu.

Foto: Koenigsegg

To placaté jsou baterie a jsou v přední půlce auta. Spalovací tříválec je vzadu.

Je ve voze umístěn uprostřed, mezi kabinou a přední nápravou. Na jeho klikové hřídeli je umístěn elektromotor o 400 koních a 500 N.m. Tohle celé pohání přední kola skrz kardanovou hřídel a diferenciál.

Zadní kola jsou poháněna dvěma samostatnými elektromotory, z nichž každý dává 500 koní a 1000 N.m. Kombinovaný výkon celého pohonného ústrojí je oněch 1700 koní a 3500 N.m. To má stačit na zrychlení na stovku za 1,9 sekundy a maximálku 400 km/h.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Gemera

Pokud byste chtěli jet jen na elektřinu, bez použití spalovacího motoru, je nejvyšší kombinovaný výkon 1100 koní. Moc daleko byste však nedojeli - baterie má kapacitu jen 16,6 kWh, což už je u plug-in hybridů běžné, na rozdíl od šíleného výkonu elektromotorů. Dojezd čistě na elektřinu je až 50 kilometrů - klidnou jízdou, samozřejmě.

Celkový dojezd včetně plné 75l nádrže tekutého paliva je až tisíc kilometrů, což by ukazovalo na průměrnou spotřebu paliva 7,5 l/100 km. Oním palivem může být metanol, etanol i normální benzín.

Foto: Koenigsegg

Křídlové dveře jsou u Koenigseggu normou. Zajímavé je, že jich tu je jen jeden pár.

A co ten zbytek modelu Gemera? Nechme promluvit Christiana von Koenigsegga, zakladatele automobilky: „Je to kompletně nová kategorie auta, kde extrémní megaauto nabídne prostorný interiér a bere v potaz životní prostředí. Říkáme mu Mega-GT.”

Fotografie jasně ukazují, že Gemera je čtyřmístné, avšak dvoudveřové GT, které hraje na luxusní notu. Přední i zadní pasažéři mají k dispozici bezdrátové nabíječky smartphonů a chlazené i vyhřívané držáky nápojů, vzadu je uprostřed velká obrazovka a na palubě je třízónová klimatizace. Samozřejmostí je špičkové audio a vyhřívání všech sedadel.

Foto: Koenigsegg

Kabina má nabídnout spoustu komfortu.

Hmotnost 1850 kg není příšerná, zejména s tím, že Gemera má na délku téměř pět metrů a v útrobách spoustu těžké elektro-techniky. Ta ale pracuje s napětím 800 voltů, takže může být lehčí. Čím však Gemera neexceluje, chce-li vozit čtyři lidi, je prostor pro zavazadla - přední i zadní kufr dají dohromady 200 litrů objemu.

Známe už i odhad ceny - milion dolarů, tedy cca 22,9 milionu korun. Má vzniknout 300 kusů, ovšem kdy se první z nich dostanou k zákazníkům, oznámeno zatím nebylo.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám