Hlavní obsah
Koenigsegg Regera Foto: Koenigsegg

Koenigsegg chce prodávat relativně dostupný supersport po stovkách

Koupíte-li si nový vůz značky Koenigsegg, vstoupíte tím do poměrně úzkého okruhu fajnšmekrů, kterým se poštěstilo získat jeden z výrobních slotů a kteří si ho zároveň mohou dovolit. Automobilka prodá ročně asi dvacet aut. Chce ale představit nový model, který by měl objem produkce výrazně zvednout.

Koenigsegg Regera Foto: Koenigsegg
Koenigsegg chce prodávat relativně dostupný supersport po stovkách

Nový model Koenigseggu se zařadí pod stávající nabídku. Christian von Koenigsegg, zakladatel a šéf automobilky, to uvedl v rozhovoru. Levný ale ani zdaleka nebude; cena se má pohybovat okolo milionu eur, tedy asi 25,8 milionu korun.

Koenigsegg Regera d'Elegance na Ženevském autosalonu 2018

Foto: Marek Bednář, Novinky

„Hledáme možnosti, jak rozšířit nabídku, protože naše značka přerostla výrobní kapacitu o docela velký kus,“ říká von Koenigsegg. „Myslíme si ale, že když postavíme exkluzivní, ručně vyráběný supersport s trochu nižší cenou, dokážeme zvednout objem produkce do stovek ročně,“ pokračoval.

Tento vůz by navíc měl být hybridní a využívat technologii FreeValve – místo vačkových hřídelí by ventily měly být ovládány pneumaticko-hydraulickými zdvihátky.

FreeValve

Video: Freevalve

„Díky technologii FreeValve můžeme startovat i studený motor na alkohol, až do teploty –30 °C, takže nepotřebujeme žádné fosilní palivo. Idea je dokázat světu, že i spalovací motor může být CO2 neutrální,“ vysvětlil von Koenigsegg.

Elektromobil to ale nebude, přestože dnes téměř každý nový supersport má pohonné ústrojí na baterky. „Myslím, že menší baterie v kombinaci s CO2 neutrálním spalovacím motorem je zajímavým a lehkým řešením pro sportovní vůz,“ dodal.

Zbývá jediná otázka – představí se tenhle vůz alespoň v předprodukčním stavu na letošním ženevském autosalonu? Pravděpodobně nikoliv – debut se očekává někdy v roce 2020.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků