Hlavní obsah
Porsche 911X Emreho Husmena Foto: Emre Husmen

Klasické Porsche 911 jako divoký offroad? Designérova představa je lákavá

Idea zkřížit Porsche 911 a Ford F-150 Raptor není nová, samo Porsche kdysi takový vůz postavilo. Turecký designér Emre Husmen nyní vytvořil jeho moderní reinkarnaci a usadil ji do všemožného terénu.

Porsche 911X Emreho Husmena Foto: Emre Husmen
Klasické Porsche 911 jako divoký offroad? Designérova představa je lákavá

Puristé možná budou prskat - Porsche 911, a tím spíš v současnosti hodně ceněná generace 993 z 90. let, je sporťák pro silnice. Jenže Porsche na základě svých sporťáků nejednou postavilo terénní stroje - 959 existovala ve variantě pro rallye a 911 gen. 930 měla offroadovou variantu Safari, postavenou pro závody jako East Africa Safari Rally.

911X, kterou si můžeme prohlédnout na těchto ilustracích, je její moderní reinkarnací. Je prací nezávislého designéra Emreho Husmena, nikoliv automobilky Porsche samotné, a příznivce dovádění v terénu musí nadchnout. Je něčím na způsob křížence Fordu F-150 Raptor a Porsche 911 gen. 993, ovšem s nejmodernějšími prvky na karoserii.

Barvy Martini se k Porsche hezky hodí.

Foto: Emre Husmen

„Porsche 911 gen. 993 je po stránce designu mým nejoblíbenějším autem a díky ní jsem se zamiloval do značky i aut obecně, když jsem byl v 90. letech malý kluk. Pro její pětadvacáté výročí jsem chtěl vytvořit speciál podle vlastního vkusu,” píše Husmen na svém profilu na webu Behance.

Pro silnici má čtyřiadvacetipalcová kola.

Foto: Emre Husmen

Ono výročí bylo v loňském roce, ovšem ilustrace byly zveřejněny až nyní, v květnu 2020. To ale nic nemění na jejich zajímavosti.

Husmen uvádí, že vozu hypoteticky dal pohon všech kol z modelu 959. Výkon má být 600 koní, točivý moment 800 N.m, a vůz má mít vzduchový podvozek a buď 19” terénní, nebo 24” silniční kola.

Nejen „kachní ocas”, i variaci na „velrybí ocas” může 911X mít na zádi.

Foto: Emre Husmen

Generaci 993 jasně připomínají přední partie a silueta spolu se „skleníkem”, prosklenou horní částí karoserie. Také pruh zadních světel je jasnou indicií, stejně jako klasický spoiler „kachní ocas” na zádi většiny ilustrací. Čtveřice brzdových světel na každé straně je poznávacím znakem vozů Porsche současnosti.

Vůz je na vzduchovém podvozku a může měnit svou světlou výšku.

Foto: Emre Husmen

Motor samozřejmě zůstává za zadní nápravou, proto také v zadní části vozu vidíme největší množství otvorů pro pohyb chladicího vzduchu. A nutno říci, třebaže Porsche nikdy nic takového jistě nepostaví, výsledek Husmenovy práce vypadá vážně poutavě.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Porsche na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Porsche 911 na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků