Článek
Kiu Niro si člověk aktuálně může koupit jako hybridní nebo plug-in-hybridní vůz. Ten hybridní jsme podrobili testu ve městě i na dálnicích, na asfaltu i ve sněhu. [celá zpráva]
V průběhu druhého pololetí letošního roku přibude do nabídky třetí varianta - čistě elektrická. Výstavní premiéru si odbude v říjnu na pařížském autosalonu, takže očekávejme start prodejů později. Nejprve se má dočkat Jižní Korea, pak zbytek světa včetně Evropy.
Je skutečně na co čekat? Na poli designu toho Niro EV příliš nového nepřináší, všimněte si ale upravených rohů nárazníku. Nové mlhovky a ledky denního svícení dodávají Niru EV podstatně modernější vzhled ve srovnání s testovaným hybridem.
Důležitější je tu technika v útrobách. Niro EV si budou zákazníci moci pořídit s baterií o kapacitě buď 39,2 kWh, nebo 64 kWh. S tou menší a jistě i levnější, ač ceník zatím znám není, je dojezd dle předběžných dat 300 km, s tou větší to je 450 km.
Tato čísla byla dle tiskové zprávy odhadnuta podle pravidel cyklu WLTP. Dojezd 450 km na jedno nabití je hodnota srovnatelná s těmi nejlepšími na trhu. Tesla Model S se 100kWh bateriemi nabízí dojezd „až 632 km”, ale podle nepřesného cyklu měření NEDC.
Niro se ve formě konceptu představilo už na veletrhu spotřební elektroniky CES 2018 zkraje letošního roku v Las Vegas. Tehdy se mělo za to, že dojezd na jedno nabití bude zhruba 380 km. [celá zpráva]