Hlavní obsah

Kia omladila crossover XCeed

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kia XCeed má po faceliftu ostřejší hrany, poprvé i sportovně střiženou výbavu GT Line a výhradně elektrifikované spalovací motory.

Foto: Kia

Kia XCeed po faceliftu

Článek

Omlazení přichází přesně rok poté, co Kia zmodernizovala sourozence, tedy hatchback Ceed a kombíky Proceed a Ceed SW. Zároveň je tomu tři roky po debutu XCeedu coby zcela nového crossoveru.

Po modernizaci získává agresivnější tvář díky novým LED světlům a nárazníkům a zúžené mřížka chladiče. Nové jsou také svítilny vzadu, stejně jako lesklý černý difuzor a speciální volitelná 18palcová kola.

XCeed také nahrazuje staré logo na přední kapotě za nové, podobně jako celé portfolio značky.

Kia má nové logo

AutoMoto

Nová výbava GT Line jde ale ještě dále, se štíhlejším rámem masky chladiče a výraznějšími vstupy vzduchu do nárazníku vpředu, unikátními 18palcovými koly a šestihrannými LED světly a difuzorem v barvě karoserie vzadu.

Změny interiéru se většinou omezují na vylepšení konektivity, která přináší integraci kalendáře Google a Apple. Novinkou jsou také nabíjecí porty USB-C pro cestující vpředu a vzadu.

Foto: Kia

XCeed má ve verzi GT Line nová sportovní sedadla

Uvnitř je více změn specifických pro GT Line, včetně volantu s plochým dnem, černého obložení stropu, řadicí páky v perforované kůži a sportovních sedadel.

A i když je GT Line tradičně spíše výbavovým stupněm než sportovní variantou, dostává alespoň větší dávku výkonu. Portfolio motorů pro zbytek řady XCeed vrcholí 1,5litrovým čtyřválcovým motorem T-GDi o výkonu 160 k, ale nový GT Line má z šestnáctistovky stejných 204 k a 265 Nm jako Ceed GT a Proceed GT.

Foto: Kia

Kia XCeed po faceliftu

Foto: Kia

Kia XCeed před faceliftem

Větší motor, spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohání pouze přední kola, zrychlí z nuly na 100 km/h za 7,5 sekundy.

Základem je však zážehový litrový tříválec s výkonem 120 k a točivým momentem 172 Nm, alternativou je nyní mild-hybridní 1,6litrový vznětový motor, který generuje 136 k a 320 Nm, pokud jej spárujete se sedmistupňovou převodovkou s řazením pádly.

Vyberte si šestistupňovou manuální verzi vznětového motoru MHEV a ztratíte 40 Nm, ale získáte manuál iMT, který obsahuje elektronicky řízenou spojku, díky které vůz sám plachtí.

Kia Niro má české ceny. Přijíždí jako hybrid i elektromobil

AutoMoto

Pokračuje samozřejmě i plug-in hybridní varianta s možností nabíjení ze sítě. Nadále kombinuje 1,6litrový zážehový motor s elektromotorem, prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky soustava posílá na přední kola výkon 141 k a 265 Nm. Baterie má kapacitu 8,9 kWh, což stačí na dojezd 48 km na elektřinu dle protokolu WLTP, ale Kia říká, že ve městě to bude až 60 km.

Výroba faceliftovaného XCeedu v závodě na Slovensku začíná letos v létě, prodej v Evropě bude zahájen v září.

Foto: Kia

GT Line se liší i grafikou zadních svítilen

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám