Hlavní obsah

Jeep Gladiator míří na evropský trh

Novinky, Marek Bednář

Pick-up Jeep Gladiator, který se v USA prodává už od roku 2019, má ještě tento měsíc přijít na evropské trhy. Nabídne pouze třílitrový vznětový šestiválec a základní pohon všech kol bez uzávěrek diferenciálů.

Foto: Jeep

Jeep Gladiator Overland v evropské specifikaci

Článek

Pick-up Gladiator, vzniklý na základě pětidveřového Jeepu Wrangler, přichází na evropské trhy. Pod kapotou bude mít třílitrový vznětový šestiválec jako jedinou volbu, alespoň prozatím, a kromě dnes módní zaváděcí a omezené série Launch Edition bude k mání ve verzích Sport a Overland.

Výkon 264 koní a 600 newtonmetrů maximálního točivého momentu bude roztáčet osmistupňovou automatickou převodovku a systém pohonu všech kol Selec-Trac II, který je standardem i u Wrangleru. Nabídne možnost pohonu zadních nebo všech kol a také redukci, ale už bez uzávěrek diferenciálů v sériovém provedení. Ty má až systém Rock-Trac, který pracuje ve verzi Rubicon - ale ta do Evropy nemíří, alespoň prozatím.

Foto: Jeep

Jeep Gladiator Overland v evropské specifikaci

Základní výbava Sport podle tiskové zprávy poskytuje základ pro úpravy pro jízdu v terénu. Verze Overland má být lepší co do komfortu i technologií a Launch Edition, která ale bude k mání jen ve 200 kusech, dostane například kožené sedačky, větší centrální displej infotainmentu, lepší audiosystém, adaptivní tempomat, zádržný systém pro náklad anebo kryt korby.

Ta má 153 centimetrů na délku a v základu je její vnitřek ocelový, ale je možné připlatit za ochranný nástřik. Stejně tak v rámci příplatků pro všechny gladiatory jsou tři verze krytů korby - plachta, shrnovací nebo pevný skládací - a tři verze střechy - plátěná, pevná černá nebo pevná lakovaná v barvě vozu.

Foto: Jeep

Jeep Gladiator Overland v evropské specifikaci

Ceník zatím není známý, ale vůz by se měl objevit na evropských trzích už během tohoto měsíce, takže na sebe jistě nenechá dlouho čekat.

Reklama

Související články

Test Jeepu Wrangler Rubicon: V terénu králem

Nejdrsnější verze Wrangleru má už ve standardu uzávěrku i předního diferenciálu a to, pro co vznikl, tedy jízdu mimo asfalt, zvládá bravurně. Nedostatků si...

Do Jeepu Wrangler se vrátil osmiválec

Mnozí si mysleli, že je to jen legrace nebo koncept, když americký Jeep v závislosti na představení nového Fordu Bronco začal mluvit o silné verzi Wrangleru...

Výběr článků

Načítám