Hlavní obsah
Tato replika Batmobilu je poháněna turbínou z vrtulníku a je na prodej. Foto: Profimedia.cz

Jediná replika Batmobilu poháněná turbínou je na prodej

Jediná replika Batmobilu z filmu Tima Burtona z roku 1989, která je poháněna turbínou a smí v USA na silnice, je na prodej. Jezdí na letecký benzín a má i repliky kulometů.

Tato replika Batmobilu je poháněna turbínou z vrtulníku a je na prodej. Foto: Profimedia.cz
Jediná replika Batmobilu poháněná turbínou je na prodej

Patříte-li k fanouškům „netopýřího muže”, jistě znáte film s jednoduchým názvem Batman z roku 1989. Režíroval ho Tim Burton a hrdinův vůz pro film postavil Keith Short ve spolupráci s Eddiem Butlerem. Jeho dominantou byl turbínový pohon. A právě takový vůz je nyní na prodej.

Ovšem, není to originál, nýbrž replika. Originální auta pro film byla dvě - a ani jedno nemělo turbínový pohon. Short vůz založil na obyčejném Chevroletu Impala. Ostatně, kdyby měl vůz mít tak velký proudový motor, jak jeho vzhled naznačoval, kokpit by musel být mnohem výš. Uvedl to Casey Putsch, autor repliky tohoto Batombilu, která je právě na prodej.

Nejde o jedinou repliku na světě, ovšem podle dostupných informací to je jediná replika tohoto Shortova Batmobilu, která je skutečně poháněna turbínou.

Kromě tohoto staršího videa Putsch před několika dny vyslal do světa video, na kterém přibližuje technickou stránku svého vozu, byť nový není; titulní fotografie i starší video stejného vozu pochází z roku 2011.

Turbína je umístěna pod přední kapotou a je to čtyřsetkoňový kousek od Boeingu, který dříve poháněl armádní vrtulník. Pohon vozu nezajišťuje její tah, jako u letadel, nýbrž otáčení hřídele. Na tu je napojen klasický hydrodynamický měnič točivého momentu a čtyřstupňová automatická převodovka, která byla upravena pro manuální řazení. Pak už je to normální auto - kardanová hřídel, diferenciál, zadní poháněná kola.

Další jedinečná věc na tomhle voze je, že smí na silnice; alespoň tedy v USA. A to včetně replik kulometů zn. Browning, které samozřejmě nestřílí ostrými, nýbrž výhradně slepými náboji.

Turbína běží na kerosin nebo benzín do leteckých proudových motorů, který samozřejmě u pumpy nekoupíte, a spotřeba je údajně poměrně velká; to je ostatně u turbín běžné. Co nebylo oznámeno, je cena, ale počítejte minimálně s vysokými desítkami tisíc dolarů.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků