Hlavní obsah

Hyundai představuje Ioniq 5, hranatý hatchback s rychlým dobíjením

Nový Ioniq 5 je prvním modelem z chystané řady elektromobilů se svébytným designem a celkovým přístupem. Značka Ioniq je sice formálně oddělena, znaky Hyundai ale vozu zůstávají.

Hyundai představuje Ioniq 5Video: Hyundai

 
Článek

„Pětkový” Ioniq je prvním modelem divize korejské automobilky, stojí navíc na speciální modulární platformě e-GMP, která bude základem pro další elektromobily. Má typickou „skateboardovou” platformu s velkým rozvorem náprav a baterií v podlaze.

Délka karoserie 4635 mm je sice mezi modely Tucson a Santa Fe, ovšem rozvor náprav 3000 mm přesahuje i obří americké SUV Palisade. Specifický je i design exteriéru, Ioniq 5 je přísně hranatý. Zaujmou zapuštěné kliky dveří a grafika světlometů či zadních svítilen. Nádech crossoverů vnáší výrazné lemy blatníků.

Ioniq je novou značkou Hyundaie, chystá tři novinky

AutoMoto

Uvnitř se Hyundai snažil využít udržitelné materiály jako recyklované PET lahve, přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže či bio laky s rostlinnými výtažky. Důraz byl kladen na prostornost, které pomůže i plochá podlaha či absence středového tunelu. Dominantou je 12palcový displej infotainmentu.

Novinka přijíždí ve čtyřech verzích se dvěma kapacitami akumulátoru. Ten může mít 58 kWh nebo 72,6 kWh. Základní verze má jeden elektromotor o výkonu 160 kW. Alternativou je pohon všech kol se dvěma elektromotory, které nabídnou systémový výkon 173 kW, respektive 225 kW v případě větší baterie. Tehdy akcelerace z nuly na 100 km/h zabere jen 5,2 sekundy.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5

Dojezd na jedno dobití zatím automobilka uvádí u slabší verze s větší baterií, tehdy lze podle přísnější metodiky WLTP ujet až 480 kilometrů. Zajímavá je zástavba 800V elektrické soustavy, kterou se dosud pyšnilo s velkým náskokem jen Porsche Taycan.

Elektromobily, které lze v Česku nabíjet nejrychleji

AutoMoto

Díky tomu lze u nabíječky o výkonu 350 kW baterie nabít z 10 na 80 procent za 18 minut. Pět minut nabíjení stačí k získání dojezdu 100 km. Pod sedadly ve druhé řadě je navíc k dispozici i zásuvka pro externí spotřebiče.

Na vybraných evropských trzích se model Ioniq 5 objeví už v první polovině letošního roku, datum příchodu na český trh není známé, stejně jako cenovka. Na cestě jsou další modely divize Ioniq, „šestkový” sedan a „sedmičkové” SUV.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám