Hlavní obsah
Zvenčí na Focusu mild hybrid není poznat. Foto: Ford

Ford elektrifikoval nový Focus. Má jezdit za pět litrů

Ford Focus následuje menší Fiestu a pod kapotou vítá dvě mild-hybridní pohonná ústrojí. Obě jsou postavena na litrovém tříválci EcoBoost. Kromě toho byl analogový přístrojový štít nahrazen displejem.

Zvenčí na Focusu mild hybrid není poznat. Foto: Ford
Ford elektrifikoval nový Focus. Má jezdit za pět litrů

Již třetí Ford nabízí duo tříválců EcoBoost s mild-hybridním pohonem - po Pumě a Fiestě přichází řada s 48V ústrojím, které dokáže získat zpět část kinetické energie vozu při brzdění, na větším Focusu.

Litrový tříválec EcoBoost s mild-hybridním systémem bude k mání ve dvou výkonových variantách - o 125 nebo 155 koních. V tabulce technických dat je vidíme ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou.

Mild hybrid je k mání i do kombíku.

Foto: Ford

Ford také uvádí spotřebu „od 5,1 l/100 km” dle měřicí metodiky WLTP. Dá se předpokládat, že taková spotřeba bude platit při nejnižším zatížení motoru; v případě Pumy se normovaná průměrná spotřeba těchto motorů pohybuje od 5,4 do 5,9 l/100 km.

Nejdůležitější součástí mild-hybridního ústrojí je startér-generátor, který je na motor napojený řemenem místo klasického alternátoru. Toto zařízení jednak startuje motor - podle Fordu je schopné ho „nahodit” během 350 milisekund v rámci provozu systému start-stop -, jednak vyrábí elektrickou energii při zpomalování a rovněž pomáhá vozu při potřebě maximálního výkonu.

Umí krátkodobě přidat až 24 N.m točivého momentu díky energii, kterou předtím uložilo do 48V baterie, umístěné pod sedačkou spolujezdce. Dokáže tak zmírnit tzv. turbolag, prodlevu turbodmychadla po sešlápnutí plynového pedálu.

V kabině jsou nové jen digibudíky.

Foto: Ford

Tříválci také zůstává možnost odpojení jednoho válce pro snížení emisí a spotřeby v době, kdy na motor nejsou kladeny vysoké nároky. Výsledkem jsou emise CO2 na úrovni 115 g/km při měření dle normy WLTP.

V nabídce zůstávají samozřejmě i dosavadní EcoBoosty, které nabízejí od 100 do 182 koní a kromě šestistupňového manuálu k nim je možné koupit i osmistupňový automat. Stejně tomu je u nafty - čtyřválce 1,5 a 2,0 EcoBlue s výkony od 95 do 150 koní zůstávají v nabídce.

Focus dostal i digitální přístrojový štít.

Foto: Ford

Do seznamu příplatkové výbavy Focusu přibyl digitální přístrojový štít, který je podle automobilky „plně konfigurovatelný”. Z jediné prozatím dostupné fotografie však displej vypadá jako ten, se kterým jsme již měli tu čest v nové Pumě.

V ní jediná možnost konfigurace tkví v tom, že si někdy můžete skrýt otáčkoměr a zobrazit místo něj druhý údaj z palubního počítače. Ovšem, Ford mohl od té doby displej vylepšit; pokud se tak stalo, těšíme se, až se nám Focus s tímto displejem dostane do rukou.

Mild-hybridní verze Focusu už mají i české ceny. Jsou k mání od výbavové verze Trend Edition za ceny od 531 900 korun u slabší verze s karosérií hatchback. Ta silnější je o 30 tisíc dražší a dá se pořídit i do výbav ST-Line nebo Active, které jsou v ceníku nejvýše. Tam je 155k mild hybrid s cenou 610 900 korun nejlevnější variantou. Kombík je ve všech případech o 25 tisíc korun dražší.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Ford na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků