Hlavní obsah

Fabia Tour je nejlevnějším kombi v Česku, dožívat bude vedle nového hatchbacku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda se připravuje na novou generaci fabie, hatchback tak lze objednat již jen ze skladových zásob. Praktičtější varianta se v novém vydání ovšem zdrží, a tak bude třetí generace kombi dožívat ve verzi Tour, která je již k objednání.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Tour

Článek

Škoda Fabia Combi v nové verzi Tour je jedinou variantou aktuální fabie, kterou lze objednat do výroby, přičemž se to nezmění ani s příchodem nové generace hatchbacku.

Kombi z chystané nové generace Škody Fabia se dostane na trh až v roce 2023, hatchback se přitom chystá na premiéru už letos. Pro německý magazín Auto Motor und Sport to v prosinci prozradil Thomas Schäfer, předseda představenstva Škody Auto. Do té doby chce Škoda nabízet stávající generaci kombi právě ve verzi Tour souběžně vedle nového hatchbacku.

Nová Škoda Fabia Combi dorazí se zpožděním

AutoMoto

Tour je k mání ve dvou výbavových stupních Active a Ambition, vždy s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kilowattů, 95 koní. Nejlevněji lze vůz pořídit za 329 900 korun, druhé nejlevnější kombi na českém trhu je Hyundai i30 kombi, se základem na akčních 354 990 korunách.

V základní výbavě nechybí například manuální klimatizace, rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, dálkové centrální zamykání, LED denní svícení, střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Tour

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Tour

Za 40 tisíc lze pořídit dvouspojkovou převodovku, o 20 tisíc dražší Ambition nabídne navíc i třeba nouzové brzdění, kožený potah volantu a hlavice řadicí páky, omezovač rychlosti, deštník pod sedadlem spolujezdce, mlhovky nebo 15palcová litá kola.

Nový hatchback je už za rohem

Příští generace dorazí na modulární platformě MQB A0, na které již pár let jezdí Volkswagen Polo, Audi A1 nebo Seat Ibiza, stávající generace ještě staví na starších kompaktních základech.

Nová Škoda Fabia na D11? Maskovaný vůz prozradila maličkost

AutoMoto

Mít na trhu ještě pár let kombi i se starší platformou však dává smysl. Nemá totiž konkurenci. Na současném trhu je totiž malé kombi skutečnou anomálií. Tradiční kombíky segmentu B jako Peugeot 207, Renault Clio či Seat Ibiza už nekoupíte. Nahradily je populární malé crossovery.

Verze zvaná Tour se v obdobných příkladech, kdy prodloužila život minulým generacím, objevila už u modelu Octavia.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám