Článek
Čtrnáctý ročník srazu embéček se jako obvykle konal v sobotu v centru Mladé Boleslavi na prostranství před škodováckým muzeem, kde si nablýskané stroje v chladném a větrném dopoledni mohla prohlédnout veřejnost.
K vidění kromě běžných embéček byly i dvě sportovní verze, jedna s pravostranným řízením (model určený na vývoz do Pákistánu), nebo vzácné verze MBX a MBG. Nechyběla ani policejní „tisícovka” nebo vůz taxislužby.
Patrně nejcennějším kusem byla verze kombi, která je jediná na světě. Tu pro tuto akci zapůjčilo Národní technické muzeum, dříve byl tento model k vidění ve firemním muzeu v Mladé Boleslavi (které jej vlastní a NTM jej zapůjčilo). Celkem bylo podle organizátora akce Jiřího Zlámala k vidění na 80 embéček.
Škoda 1000 MB byla pro mladoboleslavskou automobilku přelomová. Šlo o první velkosériově vyráběný československý automobil, který měl na svou dobu několik unikátních technických řešení, i když nebyl a ani nemohl být dokonalý. Více v našem podrobném článku. [celá zpráva]
Přečtěte si naše dojmy z jízdy vzácného modelu MBX (včetně videa). [celá zpráva]