Hlavní obsah
Peugeot 208 už je také šavlozubý. Foto: Peugeot 5x

Elektrická verze Peugeotu 208 překvapuje, zabírá čtvrtinu objednávek

Doba elektromobilů se čím dál více prosazuje i ve vodách masově vyráběných modelů. Vždyť kdo by to před pár lety řekl, že elektrická verze malého Peugeotu rozhodně nebude co do celkového objemu jen do počtu.

Peugeot 208 už je také šavlozubý. Foto: Peugeot 5x
Elektrická verze Peugeotu 208 překvapuje, zabírá čtvrtinu objednávek

Možná, že elektrickou verzi nového Peugeotu 208 vnímáte jako takový doplněk, vynucenou motorizaci ke snížení flotilových emisí a také jakousi přípravu na budoucnost. Ovšem trend dnešní doby se naplno ukazuje. Peugeot uvádí, že v rámci prvních předobjednávek zabírá elektrická verze nazvaná e-208 čtvrtinu objednávek.

V rámci tak masového auta, jakým je francouzský hatchback segmentu B, je 25 procent „elektrických” objednávek údaj opravdu překvapivý. Zvláště, když zážehové motorizace budou o řády levnější než ta s bateriemi.

Samotný Peugeot je zájmem o e-208 rovněž překvapen, původně automobilka odhadovala desetiprocentní podíl. „Pracuji s fakty a nyní mohu odhadovat, že celkově elektrická verze zabere okolo dvaceti procent produkce, kterou odhadujeme na tři sta tisíc kusů ročně,” říká pro Automotive News šéf značky Jean-Philippe Imparato.

V České republice je zatím situace neodhadnutelná. Nová 208 v tradičních spalovacích verzích vstoupí na trh 28. listopadu včetně ceníku, elektrická varianta se připojí až příští rok.

Peugeot e-208 nabízí akumulátor o kapacitě 50 kWh a dojezd na jedno nabití 340 kilometrů dle přísnější metodiky WLTP. Elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) zajistí zrychlení z nuly na stovku za 8,1 sekund.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Peugeot na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků