Hlavní obsah

DS 7 Crossback přijíždí jako plug-in hybridní předokolka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzské DS doplňuje nabídku o slabší plug-in hybrid s pohonem pouze předních kol. Na baterii má ujet 55 km a díky emisím do 36 g CO2/km má nárok na úlevy pro elektromobily. Standardem je aktivní odpružení, které čte silnici před vozem.

Foto: DS Automobiles

DS 7 Crossback E-Tense 225

Článek

Značka DS už nabízí model 7 Crossback ve formě elektročtyřkolky E-Tense 4x4, kdy zadní kola pohání vlastní elektromotor. Nyní do nabídky přibývá také verze E-Tense 225, která spalovacím motorem a elektromotorem pohání jen přední kola.

Citroën elektrifikoval C5 Aircross, oproti sesterským vozům má nevýhodu

AutoMoto

Systém se dá považovat za dvě třetiny toho ve verzi s pohonem všech kol. Jeho základem je zážehová šestnáctistovka PureTech s výkonem 180 koní a točivým momentem 300 N.m, která spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Přídavkem je 110k elektromotor; kombinovaný systémový výkon je 225 koní a 360 N.m.

Foto: DS Automobiles

DS 7 Crossback E-Tense 225

Vůz má baterii o kapacitě 13,2 kWh, která má dle měřicí metodiky WLTP stačit na 55 km elektrické jízdy. Díky tomu může být kombinovaná spotřeba benzínu jen 1,4-1,6 l/100 km, což znamená emise CO2 mezi 31 a 36 gramů na kilometr a nárok na speciální „elektromobilní” registrační značky.

Nabíjet je možno pomocí kabelu do klasické 230V zásuvky, nebo pomocí konektoru typu Mennekes. Palubní nabíječka auta zvládá nabíjecí výkon až 7,4 kW a dobití baterie z nuly na 100 % tímto způsobem trvá hodinu a tři čtvrtě.

Foto: DS Automobiles

DS 7 Crossback E-Tense 225

Standardním vybavením verze E-Tense 225 je adaptivní odpružení Active Scan, které pomocí kamer a senzorů sleduje povrch vozovky a styl jízdy řidiče a podle toho nastavuje odpružení na každém kole zvlášť. Za příplatek je k mání poloautonomní řízení, noční vidění nebo adaptivní světlomety Active LED Vision.

Ceník ani doba, kdy vůz vstoupí na jednotlivé evropské trhy, zatím nebyly odhaleny. Dá se ale předpokládat, že E-Tense 225 bude levnější než E-Tense 4x4, která začíná na 1 395 000 korunách.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám