Článek
První z motorů je zážehový čtyřválec o objemu dva litry, který má atmosférické plnění válců. Tento motor má moderní hliníkovou konstrukci, která zaručuje velmi nízkou hmotnost a přitom kompaktní rozměry. Hlava válců pracuje se čtyřmi ventily. Tabulkový výkon motoru je 107 kW při 6000 ot./min, točivý moment má ve 4500 ot./min vrchol na 185 N.m. Sedan Volvo S80 by s tímto motorem měl mít kombinovanou spotřebu 8,1 l na 100 km, kombi V70 díky horší aerodynamice o dvě desetiny litru víc.
Druhý agregát je již přeplňovaný, ale to proto, že se jedná o turbodiesel. Variabilní nastavení lopatek turbodmychadla a propracovanější common-rail druhé generace by měl lépe zacelit "turbodíru". Výkonové parametry tohoto čtyřválce jsou také velmi pěkné. Maximální výkon 100 kW je k dispozici ve 4000 ot./min, přesně v polovině těchto otáček je pak vrchol točivého momentu 320 N.m. Kombinovaná spotřeba se pak pohybuje na hranici šesti litrů na 100 km (S80 5,9 l a V70 6,0 l na 100 km).
Volvo se s těmito motory snaží přiblížit limitům CO2 ve chvíli, kdy se již přísné emisní limity schválené EU blíží. Toto by však měl být jen první krok. Například Volvo C30 dostalo speciální paket na co nejnižší spotřebu. V budoucnu se počítá se zavedením přímého vstřiku paliva, změna vstřikovacích systémů common-rail za novější třetí generaci s piezoelektrickými vstřikovači, nasazení nových systémů časování ventilů apod.