Článek
Když student Michal Vlček z Havířova letos 23. ledna oslavil své dvacáté narozeniny, skica studie Škoda Tudor II již byla na světě. Podle datování obrázku ji vytvořil již loni. Oproti škodováckým designérům stylizoval škodovku mnohem agresivnějším sportovním vzhledem. Protažená přední kapota a sedlovitá široká záď. Charakteristická obdelníková čelní maska chladiče se v podání Vlčka změnila v lichoběžník.
Pod kapotou tovární studie byl šestiválec o objemu 2,8 l, který disponuje výkonem 142 kW. Vlček si dokáže představit osmiválec o objemu 4,2 l s výkonem někde kolem 200 kW.
Škodovácká studie Tudor byla postavena na platformě Superbu. "Má především upozornit na schopnosti našich techniků a designerů, kteří jsou dnes s to zcela se vyrovnat obdobným tvůrčím týmům konkurenčních automobilek," řekl na ženevském autosalónu v roce 2002 tehdejší předseda představenstva společnosti Škoda Auto Vratislav Kulhánek.
Posledním kupé byl Rapid
Škoda má v segmentu sportovních kupé bohatou tradici. Od předválečného Rapidu, přes 1000 MBX na konci šedesátých let minulého století, z osmdesátých let 110 R Coupé, od roku 1975 130 RS.
Posledním sportovním modelem Škody bylo Garde od roku 1981. Tento model byl o šest let později zmodernizován a jeho název změněn na Rapid. Poslední Škoda Rapid byla vyrobena v roce 1990. Od okamžiku, kdy poslední Rapid opustil výrobní halu, zeje v Mladé Boleslavi v tomto segmentu díra.
Anketa
Tudor
- z anglického two doors - dvoje dveře - se zhruba do 60. let minulého století označovaly dříve oblíbené dvoudveřové sedany. Jménem Tudor si rovněž český motoristický národ pokřtil první poválečnou škodovku, typ 1101 (vznikl jako modernizace předválečného modelu Popular).