Článek
Společně například provozují testovací okruh, do kterého GM investovala 200 miliónů dolarů. Za to již nyní spolupracuje s Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC), jejímž hlavním cílem je vývoj automobilů pro čínský trh.
A právě v rámci spolupráce GM-PATAC-SAIC by mělo vyrůst s nákladem 250 miliónů dolarů nové výzkumné centrum pro ekologické vozy. Vyvíjet by se zde měly jak hybridní pohony, tak i zkoumat další možnosti využití vodíku či alternativních paliv v automobilech. Ovšem výsledek vývoje a výzkumu bude využíván nejen pro Čínu, ale celý svět.
Centrum bude stát v areálu šanghajského kampusu Pudong. Výhodou je blízkost výrobních zařízení GM, těsné sousedství s mezinárodním letištěm a také blízkost do Tsinghua University, kde GM založilo energetické výzkumné středisko.
Zda se tento záměr GM podaří a dokáže z této spolupráce něco velkého vytěžit, je však stále otázkou. V Číně totiž prakticky neexistují odborníci v daném oboru a lidé s dlouholetými zkušenostmi budou tedy muset být "importováni" do země.