Hlavní obsah

Čínský útok na Ameriku

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejen v Evropě, ale i v USA se chce etablovat plno čínských automobilových výrobců. Jenže je jim jasné, že právě USA není tím trhem, kam by mohli vrhnou své kopírované minivozy. Automobilka ChangFeng tak přijde na trh s novým SUV.

Článek

Již v lednu se na detroitském autosalonu objeví SUV, které vytvořila kompletně společnost ChangFeng. Zatím není jasné, jak bude vůz vypadat, ale pravděpodobně se bude jednat o sériovou verzi studie Cheetah (na obrázku), předvedenou letos na autosalonu v Šanghaji.

Vůz by se měl objevit na trhu už v další dekádě, ale stále se neví, který z amerických partnerů se uvolí a nechá vozy z produkce ChangFeng prodávat pod vlastní střechou.

Čínské automobilky se snaží také v Evropě najít své partnery, kteří by se jim staly distribuční sítí  a zázemím. Navíc čínské výrobky nejsou v Evropě moc populární, tudíž se snaží najít i strategického partnera, který by je zaštítil svým jménem. To je ovšem problém, protože žádný z nich se dnes nehodlá spojit se značkou, která sice má peníze a neuvěřitelný objem výroby, ale zkazila by dlouho budované  jméno.

S Čínou nechce nikdo nic mít

Příkladem budiž britské firmy AC, Healey, nebo Triumph, které spolupráci odmítly. O přístupu evropských automobilek k čínským partnerům vypovídá i postoj značky Ford, která než aby riskovala spojování své značky Land Rover s prodávaným Roverem, raději práva na tuto zkrachovalou značku a jeho logo koupila sama [celá zpráva]. Čínský výrobce SAIC pak musel sáhnout k vytvoření vlastního loga a jména, které po čínském způsobu se od roveru moc neliší - Roewe [celá zpráva].

Crash test a Landwind

Landwind proslul jako jedno z nejnebezpečnějších aut současnosti. Dnes nabízený model vychází ze starého Opelu Frontera, ale pouze vzhledově. ADAC provedl nárazovou zkoušku, která dopadla pro vůz a posádku katastrofálně. Dovozce se hájil, že podmínky testu nebyly regulérní, ale stejně začal instalovat do přední části karoserie výztužný rám.

Asi největší službu v záporném slova smyslu prokázala čínská automobilka Landwind, která se snažila prodávat svoje vozy na bázi starého Opelu Forntera v Evropě. Při crashtestu se však celý vůz zbortil jako krabička od sirek, což na věrohodnosti nepřidá.

Reklama

Související témata:

Související články

Landwind představuje velkoprostorové auto

Čínská automobilka Landwind, nechvalně proslulá crash testem zatím jediného modelu SUV na bázi Opelu Frontera, představila v Číně nový velkoprostorový model....

Landwind se po roce vrací

Po roce od tragického crash testu německého autoklubu ADAC se automobilka Landwind znovu vrací na Evropský trh. Změny, které byly na vozu provedeny, by mu měly...

Čínská automobilka chce koupit Rover

Německý výrobce luxusních vozů BMW jedná o možném prodeji značky Rover čínské automobilce SAIC Motor. Uvedli to mluvčí obou firem. Upozornili však, že dosud...

Výběr článků

Načítám