Hlavní obsah
Land Rover Defender v úpravě od Classic Works Foto: Land Rover 4x

Čekáte na nový Defender? Land Rover zatím může vylepšit ten starý

Legendární Land Rover Defender může žít dál i ve své již ukončené verzi. Stačí svůj dosavadní kousek svěřit centrále Land Rover’s Classic Works v německém Essenu, a ta starý kus vylepší mnoha zajímavými doplňky tak, že z něj bude skoro nové auto.

Land Rover Defender v úpravě od Classic Works Foto: Land Rover 4x
Čekáte na nový Defender? Land Rover zatím může vylepšit ten starý

Samozřejmě, že jde o mírnou nadsázku. Ovšem auto se štítkem Works Classic bude určitě výrazně popostrčeno k lepším vlastnostem, než mělo dosud. Předně je možné si objednat kit, který vylepší jízdní vlastnosti na silnici.

Kdo někdy s tímto autem jel, ten ví, že do terénu je to super parťák, ale silnice jsou slabší disciplína. Takže na podvozku dojde ke změně brzd, tlumičů, pružin, stabilizátorů i silentbloků. K tomu je možné objednat i velká osmnáctipalcová kola, která jsme poprvé viděli na verzi Works V8.

Krásná kola nejsou všechno. Změny jsou i za nimi.

Foto: Land Rover

Zároveň je připraveno vylepšení pro vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru, kde se zvýšil výkon o 39 koní na 162 koní (119 kW) a točivý moment má hodnotu 463 N.m. Emise škodlivin se přitom nijak nezvýší, stále splňují EU5 N1.

Pokud přemýšlíte, jestli zrovna na váš vůz budou úpravy pasovat, je tu jedno malé rozdělení. Nová kola je možné dodat ke každému autu od modelového roku 1994. Úpravy podvozku a motoru můžou mít kousky od roku 2007 dál. Cena kompletní přestavby je lehce přes 450 000 Kč, kdo by chtěl třeba jen kola, tak za sadu dá 50 000 Kč.

Je potěšující, že tovární tuning myslel na kompletní výměnu odpružení a brzd.

Foto: Land Rover

Čekáte-li na nový Land Rover Defender, jsou na světě už nějaké informace, byť s různou mírou důvěryhodnosti.

Hovoří se např. o tom, že vůz bude opět mít za základ konstrukce žebřinový rám jako offroady, nikoliv samonosnou karoserii, jako osobní auta. Pod kapotou by měly být nejen čtyřválcové, ale i šestiválcové motory, a to vznětové i zážehové.

Všechny motory mají být spojeny s automatickou převodovkou a pohonem všech kol a údajně má existovat i elektrifikovaná verze. Vůz má být k mání ve třech variantách délky - 4,3, 4,8 a 5,1 metru. Ta největší má pojmout až osm lidí. Kdy se objeví, je zatím ve hvězdách, ale lze to předpokládat ještě letos.

Nový Defender se zatím ukázal jen s maskováním.

Foto: Land Rover 4x

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Land Rover na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Rover na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků