Hlavní obsah

BMW podle klasického střihu. Nová řada 2 přijíždí i se šestiválcem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bavorské automobilové závody představují nové kupé řady 2. Jako jediný kompaktní vůz ze současného portfolia má klasickou koncepci pohonu.

BMW podle klasického střihu. Nová řada 2 přijíždí i se šestiválcemVideo: BMW

 
Článek

S novou řadou 2 kupé BMW nabídne i v kompaktní třídě svůj klasický vůz. Tedy s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol. Jelikož však aktuální řada 1 a odvozeniny spoléhají na platformu UKL s pohonem primárně předních kol, museli v Mnichově sáhnout pro základ v platformě CLAR, na které stojí řada 3, 4 a výše.

Na trh se tak po menší pauze opět dostává malé kupé s klasickým pohonem, které svými proporcemi připomíná možná spíše dvoudveřový sedan. Stejně jako modely 1600 či 2002 ze šedesátých a sedmdesátých let.

První jízda s novým BMW M3: Civilizovanější neznamená nudnější

Testy

Délka vozu 4537 milimetrů a šířka 1838 milimetrů představují v porovnání s rozměry předchůdce nárůst o 105, respektive o 64 milimetrů. Novinka je však s 1390 mm o 28 mm nižší.

Rozvor náprav je nyní o 51 milimetrů delší, měří 2741 milimetrů. Rozchod předních kol činí 1575 milimetrů (nárůst o 54 milimetrů) a zadních 1587 milimetrů (nárůst o 31 milimetrů). U verze M240i je to o dalších 9 a 4 mm více. Díky nové platformě má vůz o 12 procent vyšší torzní tuhost karoserie.

Uvnitř „dvojka” v podstatě vychází z řady 3. Standardem je analogová přístrojová deska a 8,8palcový středový displej, volitelně je k dispozici také digitální přístrojovka o úhlopříčce 12,3 palců a 10,25 v případě infotainmentu s plnými on-line a navigačními funkcemi, které známe z větších modelů.

Test BMW M135i: Praktičtější, efektivnější. Ale o výjimečnost přišel

AutoMoto

Pod kapotou jsou k mání čtyřválce a šestiválec, vždy s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Manuální skříň v nabídce nebude. Zážehový dvoulitr 220i nabídne 135 kilowattů, 184 koní a v příštím roce jej doplní i silnější verze 230i se 180 kW, 245 k, kterou bude možné vybavit samosvorným diferenciálem. Dieselová 220d nabídne 140 kW, 190 k.

Zatímco čtyřválce pohání zadní kola, jediná šestiválcová motorizace M240i bude párována vždy s pohonem všech kol. Vzhledem k základům auta však preferuje právě zadní kola.

Novinka se ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu už ve čtvrtek, na trh by se měla dostat na začátku příštího roku. Model 220i přijde na 958 tisíc, 220d na 1 040 000 Kč a M240i xDrive 1 405 300 Kč. Podle zákulisních informací se v budoucnu chystá i ostrá verze M2.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám