Hlavní obsah

Audi představuje A6 Avant e-tron, předprodukční verzi elektrického kombi

Ingolstadtská automobilka ukázala kombi Avant z chystaného A6 e-tron. Jedná se zatím o předprodukční koncept manažerského elektromobilu.

Audi představuje A6 Avant e-tronVideo: Audi

 
Článek

Audi se chystá na další elektrickou ofenzivu, tentokrát v rámci klasické vyšší střední třídy. Po představení konceptu A6 e-tron, který loni předznamenal sériovou elektrickou A6, je tu i praktičtější kombi Avant.

A6 Avant e-tron stojí samozřejmě na shodných základech. V sériové variantě bude dalším modelem využívající modulární platformu pro prémiové elektromobily.

Foto: Audi

Koncepty Audi A6 e-tron (vlevo) a Audi A6 Avant e-tron

PPE, neboli Premium Platform Electric, je modulární systém vyvinutý společně s Porsche, které na něm chystá už příští macan. První sériové vozidlo založené na těchto základech bude odhaleno v roce 2023, jednat by se mělo o SUV Q6 e-tron. O rok později dorazí právě A6 e-tron včetně tohoto kombi.

Další evropské kladivo na Teslu? Audi A6 e-tron se představuje ve formě konceptu

AutoMoto

Díky specifikám spojených s elektromobily jde o další vůz s velmi dlouhým rozvorem náprav, krátkými převisy karoserie, velkými 22palcovými koly a kabinou posunutou dopředu. Kombi dlouhé 4,96 metru k tomu samozřejmě přidává praktičtější zakončení zádě.

Praktická karoserie si vybírá mírnou daň co se aerodynamiky týká, ovšem koeficient odporu vzduchu Cd 0,24 je stále skvělou hodnotou, byť o dvě setiny vyššíve srovnání s výchozí čtyřdveřovou verzí.

„Nejen že elektrifikujeme úspěšnou 45letou historii Avantu,“ říká člen představenstva Audi za technický vývoj Oliver Hoffmann. „Nejvíc ze všeho chceme využít technické dovednosti platformy. To zahrnuje zejména výkonnou 800voltovou technologii, 270 kW nabíjecího výkonu a dojezd dle WLTP až 700 kilometrů,” dodává.

Audi poutá na e-tron Sportback po faceliftu

AutoMoto

Avant má 100 kWh baterii. Pomocí 800voltového nabíjecího systému má být možné nabití z nuly na 80 procent dosáhnout za pouhých 25 minut. Nejvýkonnější varianty mají mít zrychlení z nuly na 100 km/h pod čtyři sekundy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám